استخراج بی‌رویه پوکه معدنی اطراف تبریز را ویران کرده است
استخراج بی‌رویه پوکه معدنی اطراف تبریز را ویران کرده است
استاندار آذربایجان‎شرقی با اشاره به مشکلات بهره‌برداران پوکه معدنی با امور اراضی در تغییر کاربری گفت: استخراج بی‌رویه پوکه معدنی اطراف تبریز را ویران کرده است.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: به هر صورت ما حمایت‎های لازم را از بهره‎برداران انجام می‌دهیم، اما الزامات زیست‎ محیطی هم باید رعایت و امکانات اکولوژیک منطقه باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: گسترش واحدهای کشت گلخانه‎ای پیشرفت مطلوبی داشته و باید حمایت‌های لازم نیز صورت گیرد؛ در هر صورت به جای اینکه به نکات منفی توجه شود به نکات مثبت توجه کنیم تا منابع موجود به نحو مطلوبی بهره برداری شود.

استاندار آذربایجان‎شرقی اذعان داشت: در ارتباط با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید تمام سعی خود را باید انجام دهیم تا موانع موجود رفع شود.

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به تعهد شهرداری نسبت به ایجاد سازمان فناوری یادآور شد: شهرداری هنوز به این تعهد خود عمل نکرده و در اسرع وقت باید نسبت به انجام این مهم همت گمارد.

این مسوول بر الزام کارفرمایان برای پرداخت هزینه‎های ایمنی و آموزش ایمنی به کارگران تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‎شرقی همچنین گفت: تهیه کامیون‎های یخچال‎دار در اولویت تامین قرار گیرد و اتاق پیگیری‌های لازم را انجام در این ارتباط انجام دهد.

لازم به ذکر است: گزارش جلسه تخصصی کمسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز از بررسی دلایل عدم جذب تسهیلات واحدهای تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب، بررسی پیشنهادهای انجمن پیمانکاران عمرانی و انبوه سازان مسکن و ساختمان استان، بررسی موضوع عدم پذیرش ثبت سفارش کارت‎های بازرگانی صادره از منطقه آزاد ارس و گزارش خانه معدن استان از مشکلات بهره‎برداران پوکه معدنی با امور اراضی در تغییر کاربری از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان بود.