اختلاف قیمت اجناس از کارخانه تا بازار و سود دلالان/ قیمت‌ها چگونه کاهش می‌یابد؟
اختلاف قیمت اجناس از کارخانه تا بازار و سود دلالان/ قیمت‌ها چگونه کاهش می‌یابد؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اختلاف قیمت اجناس از کارخانه تا بازار و سود دلالان در این بخش اشاره کرد و گفت: با درج و رصد اطلاعات در سامانه جامع تجارت قیمت اجناس کاهش می یابد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امشب در نشست صمیمی با روسای اتحادیه صنفی، […]



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اختلاف قیمت اجناس از کارخانه تا بازار و سود دلالان در این بخش اشاره کرد و گفت: با درج و رصد اطلاعات در سامانه جامع تجارت قیمت اجناس کاهش می یابد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امشب در نشست صمیمی با روسای اتحادیه صنفی، صاحبان و هیات مدیره مجتمع های تجاری تبریز اظهار کرد: اصناف در مسایل مختلف مانند درج قیمت و ارایه فاکتور باید خودکنترل باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه صنفی به منظور بررسی مسایل و پیگیری مشکلات در حوزه های مختلف ادامه داد: در رابطه با موضوع دستفروشی باید تصمیم گیری های جدی از سوی نهادهای متولی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اصناف را از گذشته تاکنون مورد اعتماد مردم دانست و گفت: اصناف مورد احترام مردم هستند بنا بر این به عنوان دستگاه خدمت رسان تمام مشکلات اصناف و بازاریان را به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

پرنیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های هیات امنای مجتمع های تجاری گفت: باید با تصویب اساسنامه های تدوین شده هیات امنا را قانونمندتر کنیم تا مسایل و مشکلات اصناف کاهش یابد.

وی با بیان این که باید رابطه مناسبی بین اصناف و مصرف کنندگان ایجاد کنیم، ادامه داد: بخش تولید باید به واحدهای صنفی وصل شود چرا که اگر تولید قوی شود کیفیت محصولات و تقاضا نیز ارتقا خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که با توجه به این که بهبود معیشت مردم مستلزم افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی است، گفت: باید فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم.

پرنیان با بیان این که امسال در بسیاری از بخش های صنعتی و معدنی استان رکورد تولید داشتیم، گفت: باید اقتصاد استان را قدرتمند کنیم چرا که با افزایش سرمایه گذاری و درآمدزایی، تمام کسب و کارها به صورت زنجیره ای رونق خواهند یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اختلاف قیمت اجناس از کارخانه تا بازار و سود دلالان در این بخش اشاره کرد و گفت: با درج و رصد اطلاعات در سامانه جامع تجارت قیمت اجناس کاهش می یابد بنابراین بهره گیری از سامانه جامع تجارت به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

هیات امنای مجتمع‌های تجاری نقش مهمی در بازار دارند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات هیات امنای مجتمع های تجاری گفت: هیات امنای مجتمع های تجاری نقش مهمی در بازار دارند بنابراین برگزاری انتخابات پاساژها و مجتمع های تجاری ضروری است.

علی بابایی با بیان این که اتحادیه ها جایگاه ویژه ای در کنترل وضعیت اقتصادی در جامعه دارند، افزود: با توجه به مصوبه کمیسیون نظارت مبنی بر لزوم تشکیل هیات امنای پاساژها در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و با جمع آوری بانک اطلاعاتی انتخابات به نحو احسن برگزار خواهد شد.

در این نشست برخی از روسای اتحادیه ها مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند که ضرورت ارتقای جایگاه هیات امنا از لحاظ حقوقی، مسایل مربوط به قوانین مالک و مستاجر، مشکلات دستفروشان، ضرورت نظرخواهی از اصناف در مسایل مرتبط، سنگفرش خیابان شهدا، مشکلات نبود گاز در بازار تبریز و دسترسی به سوخت، فرسوده بودن برخی از مجتمع های تجاری، مشکلات بیمه تامین اجتماعی اصناف، اجناس قاچاق موجود در بازار و مسایل مربوط به دارایی و مالیات از جمله آنها بود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست علاوه بر درخواست اصناف برای تشکیل کارگروه هایی برای رفع مشکلات مشترک، مقرر شد جلسات مختلفی به منظور حل مسایل و مشکلات اصناف برگزار شود همچنین از برخی از مجتمع های تجاری مانند پاساژ امت بازدید شود.

پایان پیام/