اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به پایاب سدهای آذربایجان شرقی/ سال آینده ۵ هزار هکتار از پایاب سدهای استان اجرایی می‌شود
اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به پایاب سدهای آذربایجان شرقی/ سال آینده ۵ هزار هکتار از پایاب سدهای استان اجرایی می‌شود

[ad_1] معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به پایاب سدهای استان خبر داد و گفت: امسال ۴۸۰۰ هکتار از پایاب سدهای موجود در استان به بهره‌برداری رسیده که این رقم در سال آینده ۵ هزار هکتار خواهد بود. به گزارش قلم پرس،از هشترود،  جبارعلی ذاکری […]

[ad_1]


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به پایاب سدهای استان خبر داد و گفت: امسال ۴۸۰۰ هکتار از پایاب سدهای موجود در استان به بهره‌برداری رسیده که این رقم در سال آینده ۵ هزار هکتار خواهد بود.

به گزارش قلم پرس،از هشترود،  جبارعلی ذاکری بعد از ظهر امروز در کمیته راهبری سد سهند هشترود، اظهار کرد: تکمیل پایاب سدهای استان جزو اولویت های دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی است و این موضوع به صورت جدی از سوی استانداری دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان در حدود ۶ هزار میلیارد تومان به طرح های آب، برق و فاضلاب استان تخصیص یافته است.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: این طرح‌ها شامل آب و کشاورزی، تامین آب کشاورزی، آبرسانی و تامین آب در شهرها و روستاهای استان، تامین آب صنایع، تامین برق روستایی، ترمیم برق شبکه های روستایی و ایجاد پست های برق در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: از این میزان اعتبار نزدیک پنج هزار میلیارد تومان مربوط به بخش آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است.

فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در هشترود خاطرنشان کرد: ظرفیت سد سهند هشترود ۱۳۵ میلیون متر مکعب است که می تواند در توسعه صنعت در استان نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار هشترود هم با بیان اینکه پایاب های فازهای ۱تا ۵ سد سهند برای اولین بار به صورت مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، گفت: تا ۲ سال آینده تمام فازهای سد از این طریق به اتمام خواهد رسید.

علیرضا توری افزود: در این طرح سرمایه‌گذار به جای دریافت هزینه از کشاورزان در هنگام برداشت محصول طلب خود را اخذ خواهد کرد.

پایان پیام/


[ad_2]