احیا و ساماندهی میدان صاحب الامر/ دوچرخه در تبریز نگاه ترافیکی  می‌گیرد!
احیا و ساماندهی میدان صاحب الامر/ دوچرخه در تبریز نگاه ترافیکی  می‌گیرد!
شهردار تبریز یکی از آرزوهای دیرینه مردم تبریز را ساماندهی و احیای میدان صاحب الامر عنوان کرد و گفت: در این خصوص با آقای استاندار صحبت کرده‌ایم که در اجرای این پروژه دولت نیز پیشقدم باشد اما به خاطر محدویت بودجه دولتی و تعلل آن، شهرداری قصد دارد این کار را انجام دهد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در جلسه بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در صحن شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بودجه سال آتی بر اساس واقعیت‌های موجود است، اظهار کرد: به منظور توسعه عادلانه منابع و خدمات در سطح شهر، از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه منطقه ۲، یک.هزار میلیارد آن در مناطق کم‌برخوردار هزینه خواهد شد.

وی، هدف از ایجاد قرارگاه مسکن را نه تنها برای احداث مسکن، بلکه بسترسازی برای موضوعات دیگر همچون اشتغال عنوان کرد.

شهردار تبریز احداث مجموعه‌های ورزشی و سالن‌های چندمنظوره در تمام مناطق را جوابگوی مدیریت بحران و همچنین مباحث ورزشی و اجتماعی دانست و هدف از ایجاد قرارگاه مسکن را نه تنها برای احداث مسکن، بلکه بسترسازی برای موضوعات دیگر همچون اشتغال عنوان کرد.

هوشیار با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از محل پارک موزه دفاع مقدس، نیاز به تملک دارد، گفت: بخشی که مربوط به شهرداری بود انجام یافته و بخشی که دولت باید تملک کند، انجام نداده است. دولت باید سه هکتار زمین در این پارک تملک کند.

وی با اشاره به مسیر دوچرخه‌سواری چایکنار، یادآور شد: تا به امروز به دوچرخه‌سواری شهری به عنوان تفریح نگاه شده و بحث ترافیکی نداشته است که با این طرح می‌خواهیم نگاه خود به این مقوله را ترافیکی کنیم.

مجموعه صد هکتاری شهربانو سال آینده احداث می‌شود

شهردار تبریز همچنین از احداث مجموعه صد هکتاری شهربانو در قالب پروژه زیست‌محیطی شهرداری در سال آینده خبر داد.

هوشیار تونل انرژی پاک، پارک‌های محله‌ای پروژه‌ای، مسیر ویژه بی آر تی، پروژه و کانال‌های دفع آب‌های سطحی را از دیگر پروژه‌های زیست محیطی شهرداری در سال آینده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتقال درختان از یک محل به محل دیگر غیرممکن نیست و مرجعی مشخص برای این کار وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر منطقه‌ای بدون مجوز این مرجع اقدام به جابجایی درخت کند، برخورد می‌کنیم. مسؤولان فضای سبز مناطق موظف به کسب مجوز از مرجع صدور مجوز جابجایی درختان هستند.

انتهای پیام/