احترام به نماد هویت ملی، زمینه‌ساز تقویت همدلی و تلاش برای اعتلای میهن
احترام به نماد هویت ملی، زمینه‌ساز تقویت همدلی و تلاش برای اعتلای میهن
دبیر شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تمرکز فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی با محوریت احترام به پرچم با عنوان نماد هویت ملی را از مهمترین کارکردهای المپیاد پرچم دانست.

به گزارش قلم پرس، حجت الله غلامعلی در کارگروه تدوین دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی پرچم که به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با توجه به اینکه موضوعی ملی و فرابخشی است و با توجه به رویکرد آن همه دستگاه‌های اجرایی کشور را شامل می‌شود، احترام به پرچم و نماد هویت ملی را در دستور کار دارد و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه طیفی گسترده از مخاطبان که شامل نسل‌های جدید برآمده از انقلاب اسلامی، یعنی کودکان و نوجوانان را هم در بر می‌گیرد، در آن احترام به پرچم را هم در اولویت‌های خود منظور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این موضوع از همه جنبه‌ها برای ما مهمتر است و همه تلاش ما در دبیرخانه المپیاد پرچم، معطوف به این موضوع و احترام به نماد هویت ملی کشور است.
غلامعلی خاطرنشان کرد: در المپیاد پرچم، هدف پرهیز از موازی‌کاری و تکرار وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های دیگر است و در آن خواهیم کوشید که در کنار توجه به موضوع ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، ظرفیت‌های فرهنگی مختلف را هم دنبال کنیم تا نتیجه کار به شکلی مطلوب‌تر اخذ شود.
دبیر شورای سیاستگذاری ورزش شهرداری ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه این رویداد خارج از عرف فردمحوری در حال پیگیری است، اظهار کرد: در رویداد المپیاد پرچم، یک هم‌افزایی ملی را دنبال می‌کنیم که دستگاه‌های فرهنگی در اتحاد با همدیگر آن را پیش می‌برند و هر یک از ظرفیت‌ها و مسئولیت‌های خود، موضوع و اهداف المپیاد را تعقیب می‌کنند.
وی تاکید کرد: برآیند آن حرکت ملی است و نه یک حرکت بخشی و بی تردید با این منش در کسب اهداف خود موفق خواهد بود و اطمینان داریم با همکاری عموم دست‌اندرکاران بخصوص در شهرداری تبریز که میزبانی دبیرخانه متمرکز المپیاد را برعهده دارد، به بهترین و اثربخش ترین شکل اجرا می‌شود.