اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و صهیونیست‌ها شد
اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و صهیونیست‌ها شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب به وقت تهران  از لزوم اجرای سریع آتش بس بین نظامیان صهیونیست و مقاومت فلسطین خبر داد. به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از کنفرانس ویدئویی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه اولویت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب به وقت تهران  از لزوم اجرای سریع آتش بس بین نظامیان صهیونیست و مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از کنفرانس ویدئویی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه اولویت توقف فوری خشونت‌ها و اجرای آتش بس است، گفت: «این بیانیه توسط همه کشورهای عضو اتحادیه به جز مجارستان حمایت می‌شود.»

طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان کاملا نابود شده، حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی به‌شدت آسیب دیده، حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس، مهد کودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیدند.

صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تا کنون ۶ بیمارستان، ۲ درمانگاه و یک مرکز هلال احمر را با بمباران در نوار غزه ازبین بردند. سازمان ملل می‌گوید انرژی برق در نوار غزه از روزانه ۸ ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آب‌رسانی و دیگر تأسیسات حیاتی که با برق کار می‌کنند، شده است.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بعد از ظهر سه شنبه گفت که پس از پایان جنگ، به شدت  شلیک موشک از غزه  را  تلافی خواهد کرد. نتانیاهو همچنین گفت که عملیات کنونی تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/