آیا سامسونگ از اپل پیشی گرفته است؟
آیا سامسونگ از اپل پیشی گرفته است؟

فوربز در مطلبی به مقایسه تلفن‌‎های همراه ساخت شرکت‌های اپل و سامسونگ پرداخت. به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در مطلبی منتشر شده از وب‌سایت فوربز، شکاف بین دو شرکت سازنده تلفن‌های همراه اپل و سامسونگ بیش از پیش مشاهده می‌شود. فوربز به نقل از وب‌سایت فناوری “تکنو بوفالو” نوشت: “تلفن همراه […]

فوربز در مطلبی به مقایسه تلفن‌‎های همراه ساخت شرکت‌های اپل و سامسونگ پرداخت.

به گزارش قلم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در مطلبی منتشر شده از وب‌سایت فوربز، شکاف بین دو شرکت سازنده تلفن‌های همراه اپل و سامسونگ بیش از پیش مشاهده می‌شود. فوربز به نقل از وب‌سایت فناوری “تکنو بوفالو” نوشت: “تلفن همراه جدید سامسونگ – گلکسی نوت ۷ – بسیار قدرتمندتر از آنچه از آیفون اپل انتظار داریم، ظاهر خواهد شد. در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد اپل بتواند در بخشی از آیفون جدید خود تغییراتی ایجاد کند که این تلفن همراه از نوت ۷ سامسونگ برتری یابد.” به عنوان مثال، صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با وضوح ۲k، اسکنر عنبیه چشم که می‌تواند به جای حسگر اثر انگشت به کار گرفته شود، پشتیبانی بهتر از ابزارهای واقعیت افزوده و بهبود در قابلیت‌های HDR دوربین از جمله برتری‌های تلفن هوشمند جدید سامسونگ هستند.
همچنین برخی دیگر از کارشناسان معتقدند سامسونگ به دلیل استفاده از صفحه نمایش خمیده از اپل پیشی گرفته است. زیرا صفحه نمایش یکی از مهمترین ویژگی‌های یک تلفن همراه هوشمند است. صفحه‌های نمایش OLED اکنون یکی از بهترین صفحه‌های نمایش در میان تلفن‌های همراه هوشمند به شمار می‌آیند. شایعاتی که درباره استفاده از صفحه نمایش OLED به وسیله اپل به گوش می‌رسند، شاهدی بر این ادعا هستند.
علاوه بر این‌ها، سامسونگ ساخت بسیاری از قطعات اصلی استفاده شده در محصولاتش – مانند برخی از پردازنده‌ها و صفحات نمایش — را خود انجام می‌دهد. همچنین برخلاف اپل، سامسونگ از غیرقابل اعتماد بودن فروشنده‌های محصولاتش در کشورهای مختلف آسیب نمی‌بیند.
این در حالی است که اپل در یک مورد نسبت به سامسونگ برتری دارد. از زمانی که برای نخستین بار از آیفون در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد، آی‌او‌اس – سیستم عامل آیفون و ‌آیپد – در تعداد و کیفیت برنامه‌ها بی‌نظیر بوده است. مصرف کنندگان بیشتر به برنامه‌ها و کیفیت آن‌ها اهمیت می‌دهند و صفحه نمایش برای آن‌ها در اولویت پایین‌تری قرار دارد. با اینکه ممکن است آی‌فون ۷ اپل از نظر فناوری استفاده شده در آن از تلفن همراه جدید سامسونگ عقب افتاده باشد، اما همچنان از ارزش این تلفن هوشمند کاسته نخواهد شد.
همچنین، با مقایسه این دو تلفن همراه هوشمند پرسش‌های دیگری نیز به میان می‌آید: آیا همه مصرف کنندگان نیاز به استفاده از ابزار واقعیت مجازی دارند؟ آیا مشتریان از قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند؟ ممکن است سامسونگ از نظر فناوری پیشرفته‌تر باشد، اما به نظر نمی‌رسد این موضوع برای مصرف کنندگان اهمیت چندانی داشته باشد.”