آموزش به زبان محلی به دانش‌آموزان در برخی نقاط موضوعی بسیار خطرناک است
آموزش به زبان محلی به دانش‌آموزان در برخی نقاط موضوعی بسیار خطرناک است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه‌ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه‌ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان اصفهان در جمع معاونان آموزش ابتدایی و مسؤولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور اظهار کرد: معاونین آموزش ابتدایی در استان‌ها نقش تنظیم کننده کیفیت آموزشی در مدارس را برعهده دارند و به نوعی تضمین کننده کیفیت هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه امروز به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت در دنیاست، ادامه داد: متأسفانه به جای شکل گرفتن دانش‌آموزان، خود ما به آنها شکل می‌دهیم و این یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت ماست.

بطحایی اضافه کرد: مدرسه، موجود زنده‌ای است که باید از محیط خود تعذیه کند و منتظر تغذیه از ستاد نباشد و این مهم در راستای تفویض اختیار به مدارس محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: رقابت‌های فردی در مدارس، تعداد محدودی از دانش آموزان که برگزیده می‌شوند را خوشحال و صدها نفر دیگر را تخریب می‌کند؛ بنابراین هرچند رقابت فردی مزایایی برای افراد شرکت کننده دارد اما در سال‌های اخیر چنان به رقابت‌های فردی مخصوصاً در دوره ابتدایی پرداخته شده که تربیت را از مسیر اصلی خارج کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت دوازدهم سنجش مستمر صلاحیت‌های مدیران  و حذف رقابت در دوره ابتدایی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مشاهده شده با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند.