آمریکا نمی خواهد کشورهای منطقه با یکدیگر برادر باشند
آمریکا نمی خواهد کشورهای منطقه با یکدیگر برادر باشند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن غیرمنطقی خواندن زورگویی آمریکایی ها گفت: آمریکایی ها نمی خواهند کشورهای منطقه با هم برادر باشند.

به گزارش قلم پرس،  مسعود پزشکیان در حاشیه نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز (چهارشنبه ۵ تیر) به میزبانی شهر اصفهان در حال برگزاری است، با بهبود (بیبوت) مامرایف نایب رئیس کمیسیون امور فرهنگی و اجتماعی مجلس قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سابقه طولانی و خوبی بین کشور ایران و قزاقستان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، علمی و… وجود دارد، گفت: نشست امروز می تواند زمینه خوبی برای تقویت روابط بین دو کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها یک عمر با یکدیگر درگیر بودند، اما امروزه مرزهایشان را برداشته و پول هایشان را یکسان کرده اند تا بتوانند پیشرفت کنند، تصریح کرد: بر این اساس در کشورهای منطقه نیز باید تلاش کنیم تا روابطمان را تقویت کرده و تبادلات تجاری را افزایش دهیم تا مردمان کشورهایمان در عزت زندگی کنند.

پزشکیان با اشاره به اینکه آمریکایی ها در مواجهه با کشورهای مختلف زورگویی می کنند که حرفشان غیرمنطقی است، گفت: در واقع دولتمردان آمریکا نمی خواهند کشورهای منطقه با یکدیگر برادر باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه رفت و آمد و تبادل نظر بین مردم ، تاجران، صنعتگران، دانشگاهیان، سیاستداران دو کشور بیش از گذشته توسعه یابد، افزود: اگر کشورهای منطقه به یک زبان مشترک دست یابند، قطعا فرصت های طلایی برای رفع مشکلات پیش روی خود دارند.

در ادامه بهبود (بیببوت) مامرایف نیز با اشاره به اینکه تاریخ مشترک ایران و قزاقستان نقش ویژه ای برای تحکیم روابط دو کشور دارد، گفت: همه ملت ها سرنوشت یکسانی دارند و تحت نظر خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه همکاری بین کشورها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی، ادبی و… ملت های کشورها را بهم نزدیکتر می کند، تصریح کرد: مردم قزاقستان همواره نگاه همراه با احترام و برادرانه نسبت به ایران داشته اند، زیرا از گذشته تاکنون فرهنگ ها و تاریخ دو کشور با یکدیگر مشترک بوده است.

رئیس کمیسیون امور فرهنگی و اجتماعی مجلس قزاقستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه روسای جمهور دو کشور نیز دارای روابط خوبی با یکدیگر هستند و تلاش خواهیم کرد مولفه های این روابط را در سیاست های داخلی و خارجی خود را پررنگ ادامه دهیم.

در پایان هدایا و یادبود مقامات دو کشور از سوی مقامات دو کشور اهدا شد./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت