آل‌هاشم: دشمن مشغول تحریک گسل‌های قومیتی جنسیتی مذهبی و بین نسلی است
آل‌هاشم: دشمن مشغول تحریک گسل‌های قومیتی جنسیتی مذهبی و بین نسلی است
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد تا ناامیدی مردم را نشان دهد، گفت: اما دشمن از یک موضوع غفلت کرده و آن این است که اگر ایران رو به زوال بود پس چرا شما این هجمه سنگین و جنگ احزاب را علیه ایران وارد می‌کنید؟

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد، دو روایت در خصوص حوادث اخیر کشور وجود دارد، اظهار کرد: در روایت اول تلاش می‌کنند تا ایران را در مسیر قهقرا و نزول و تضعیف قرار دهند و عمدتا از رسانه و فضای مجازی برای این کار استفاده می‌کنند اما در روایت دوم معتقدند که ایران در مسیر قدرت قرار دارد و با وجود بعضی کُندی و خطا در روند برخی شاخص‌ها، آینده کشور به مراتب از امروز آن بهتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد تا ناامیدی مردم را نشان دهد، افزود: اما دشمن از یک موضوع غفلت کرده و آن این است که اگر ایران رو به زوال بود پس چرا شما این هجمه سنگین و جنگ احزاب را علیه ایران وارد می‌کنید؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و انزوای استکبار در منطقه قرار دارد و  این هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد این ناآرامی‌ها مثلا به خاطر ضعف ایران صرفا جهت ایجاد دست‌انداز و‌ مهار قدرت طراحی شده بود که به فضل الهی ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت طی کرده و خواهد کرد.

وی در ادامه یک وجه دیگر موضوع اخیر کشور  را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی دیگر از اهداف انحراف از مشکلات و ضعف آمریکا و‌ کشور‌های غربی  است چراکه خود روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی بحران اقتصادی و بی‌ثباتی انگلیس را نشان داده است و صراحتا اعلام کرده که  کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان در توضیح بیشتر گفت: حتی رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای تاکید کرده است که بلوک  غربی در حال فروپاشی است در حالی که می‌بینیم دشمن با هیاهو و جنجال رسانه‌ای اجازه دیده شدن این موضوع را نمی‌دهد اما نخبگان آن‌ کشورها به خوبی می‌دانند در چه بی‌ثباتی قرار دارند.

وی متذکر شد: همگان دیدیم که در یکی از دولت‌های طراح اغتشاشات در کشور ما نخست وزیر زنی به نام لیز تراس که به عنوان نخست‌وزیر زن انگلیس تنها ۴۵ روز در این سمت باقی ماند چگونه در ۲۸ مهر اعلام استعفا کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این نخست وزیر زن که ۴۵ روز نخست وزیری کرد نام خود را در میان نخست‌وزیرانی در تاریخ قرار داد که کوتاه‌ترین مدت تحمل کرده است و به عبارتی او چهارمین نخست وزیری است که ظرف ۶ سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه کار می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به تجمع شنبه گذشته توسط ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره‌ای کرده و گفت: نکاتی در این خصوص وجود دارد که وقت برای توضیح نیست اما همین بس که عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج جواب خوبی برای چنین کارناوال‌هایی بود.

وی با ابراز تاسف از حادثه غمبار شاهچراغ و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده و مظلوم، گفت: مواظب باشید تا آدرس عوضی ندهند چراکه تمام حملات نوک پیکان به دشمنان باید به مثلث عبری عربی و غربی باشد.

 دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی، جنسیتی،  مذهبی و بین نسلی است

آل‌هاشم خطاب به نمازگزاران تبریز این مصلای اعظم پُر از جمعیت و حضور وزیر جهادکشاورزی گفت: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی جنسیتی مذهبی و بین نسلی است؛ حادثه در حرم شاه چراغ توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف نشانه گیری وحدت شیعه و سنی که بر اساس آموزه‌های دینی و انقلاب است بود، چراکه آنها در تلاش هستند مردم شیعه را به برادران اهل سنت بدبین کنند در حالیکه سال‌ها این را آزموده‌اند ولی عبرت نمی‌گیرند.

وی تاکید کرد: مردم ما دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست را در این اتفاق می‌بینند و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم این شعار مرگ بر آمریکا و‌ مرگ بر اسرائیل  را تکرار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از مردم آذربایجان  و شجاع تبریز گفت: مردم آذربایجان به قول مقام معظم رهبری که می‌فرمایند آذربایجان به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و انقلابی ایرانیان است و آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی و الگوی دفاع از شخصیت و الگوی ایرانیان و سد مستحکم در برابر استبداد و انحرافات دینی و ملی است در این روزها هم درخشید.

خطیب جمعه تبریز گفت: «آذری بودن ولایی بودن است با علی راه علی پیمودن است آذری یعنی بدون‌ واهمه رهرو راه حسین فاطمه »

امام جمعه تبریز خطاب دانش‌آموزان و گرامیداشت هشت آبان روز دانش‌آموز یادآور شد: امروز برای چندین سال پیاپی دانش‌آموزان مجری برنامه نماز جمعه، موذن نماز جمهه، مکبر نماز جمعه بودند که این کار در سال‌های قبل روی روحیه دانش‌آموزان اور خوبی داشت.

وی با اشاره به روز شهادت بسیجی ۱۳ ساله در هشت آبان ماه توضیح داد: نوجوانان بسیجی امروز پرچمداران آینده عرصه نظام اسلامی هستند چراکه بسیج تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

آل‌هاشم ادامه داد: در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است از این‌رو امید است رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.

وی گفت: از خداوند می‌خواهم تا بتوانیم از این نوجوانان و جوانان به خوبی مراقبت کنیم زیرا جوانان سریع‌تر در امور کارهای خیز قرار می‌گیرند و قطعا در روز دانش‌آموز خواهید دید که این دانش‌آموزان و دانشجویان چه خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی گفت: فرصت است تا یادی کنیم از شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی که افرادی قاطع محکم شجاع و مهربان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا عبارت از حمایت از اسلام، برنامه‌ها و اهداف اسلامی است، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از آرمان‌های اسلامی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ خداوند در قرآن کریم برای ضرورت دفاع در مقابل دشمن می‌فرماید که هر نیرویی در قدرت دارید را برای مقابله با دشمنان آماده کنید و همچنین به وسیله آن دشمن خود را بترسانید.

امام جمعه تبریز با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقایی پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: ما یک‌زمانی داشتیم که توجه خاصی به پدافند غیرعامل نمی‌شد ولی الان تمام اداره‌ها، کارخانه‌ها و دستگاه‌ها باید به این موضوع روی بیاورند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر دو ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسکری در هفته آینده، گفت: هر کسی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند،  انگار زیارت حرم امام حسین(ع) را به جا آورده است. می‌توان از حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان سفیر دوار اهل بیت(ع) یاد کرد؛ این حضرت سه نوع جهاد مهم از جمله از مجاهدت علمی، مواسات، مبارزه برای تحقق تشکیل حکومت اهل بیت(ع) کرده است.

وی به ولادت امام حسن عسکری اشاره کرد و گفت: این امام در کنار مبارزه با افکار ضداسلامی چندین کار مهم از جمله تلاش علمی و دفاع از آیین اسلام و رفع مشکلات و رفع شبهات مخالفین، ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان در مناطق مختلف از طریق نمایندگان خود و پیام‌هایشان، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت سیاسی رجال توسط ایشان، پرهیز از اسراف و‌ برنامه‌ریزی صحیح برای حفظ بیت‌المال انجام می‌داد.

آل‌هاشم افزود: سیره امامت عسکری الگوی راهبری جامعه فرهنگی ماست و آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است.

«گزارش فارس حاکی از آن است که نماز جمعه تبریز طی دو هفته اخیر به صورت مستقیم از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود به همین منظور نماینده ولی‌فقیه در استان با عذرخواهی از نمازگزاران خطبه‌ها را به زبان فارسی بیان کرد ولی از صدا و‌ سیمای جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا در صورت ادامه پخش مستقیم خطبه‌ها در هفته‌های آتی به زبان ترکی خطبه‌ها را ادامه دهد زیرا به گفته وی، مسلمانان کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان از جمله مخاطبان خطبه‌های نماز جمعه هستند و برخی از همشهریان استان نیز متوجه زبان فارسی نمی‌شوند.»

پایان پیام/