آل‌هاشم: اعلام شرط ایران برای احیای برجام/ از صادرات یک میلیون دوز واکسن برکت به آفریقا تا صادرات پهپاد
آل‌هاشم: اعلام شرط ایران برای احیای برجام/ از صادرات یک میلیون دوز واکسن برکت به آفریقا تا صادرات پهپاد

[ad_1] امام جمعه تبریز گفت: شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، گفت: ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور درشکوه […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز گفت: شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، گفت: ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور درشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایران بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، اظهار کرد: همچنین ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: گویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و‌ دخیل کردن ادعاهای صهیونیست‌بار هزینه و تعهدات خود را کم کند. 

وی با تشکر از عملکرد دقیق و حرفه ای تیم مذاکره ‌کننده گفت: تیم مذاکره کننده جدید با اعتماد به نفس جلو رفتند و‌ از شخص دکتر باقری به خاطر عملکرد صحیح‌شان تشکر می‌کنم. 

خطیب جمعه تبریز گفت: البته تیم قبلی مذاکره بر اساس رویکرد اقدامات لازم را انجام داده است  ولی آنچه از مواضع مردم می‌توان فهمید، رویکرد و ابتکارات و‌ پیشنهادات تهران در این دو دوره مذاکره سبب شده تا فریاد ترس و وحشت آنها به آسمان برود.

فروش یک میلیون دوز واکسن برکت به آفریقا

وی در ادامه به اهمیت سفر وزیر خارجه به آفریقا اشاره کرد و گفت: ارسال بخشی از محموله فر‌وخته شده یک میلیون دوز واکسن برکت به این کشور از برکات این سفر است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: با توجه به اتمام منابع بسیاری از مواد اولیه ارزشمند دنیا امروز آفریقا از غنای بالایی در تامین مواد اولیه دارد و ایران می‌تواند با تهاتر کالا و‌خدمات تکنولوژیک از این منابع بهره ببرد. 

خطیب جمعه تبریز گفت: آفریقا ظرفیت فراوانی دارد و‌ دولت سیزدهم مسیر تعامل را با این قاره در پیش قرار گرفته است.

آل‌هاشم به دیدار دولت سیزدهم با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب ایجاد امیدواری توسط دولت در این یکسال افزایش یافته است. 

وی افزود: ایشان به آفت مهم غفلت هم تاکید کردند که نباید اتفاقات، افراد، خدمات گذشته به فراموشی سپرده شود. 

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات رهبری به جوانگرایی، گفت: رهبری در بخش دیگر از پرهیز از شرطی کردن کشور به مذاکرات و تصمیم مجامع تاکید داشتند. 

هیچ پرنده‌ای بدون رصد و پایش پدافند هوایی پر نمی‌زند/ صادرات پهپاد های ایران

وی به سالروز تشکیل پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: هیچ پرنده‌ای بدون رصد و پایش پدافند هوایی پر نمی‌زند؛ پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاع رزمی با وجود تمام تحریم‌ها، یک انقلاب کرده است. 

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: پهپادهای ما به کشورهای دیگر حتی روسیه صادر می‌شود و ما به این نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم. 

 مهدی‌یاوری و مهدی باوری (نهضت انتظار) پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عوامل پدیده بزرگ به نام اربعین اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری درک صحیح از نهضت امام حسین(ع) و نوعی بیداری اسلامی متاثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. 

آل‌هاشم گفت: الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم این پدیده (اربعین) است. امروز در سطح دنیا مسلمانان متوجه شده‌اند که ظرفیت و‌ توانایی وجود دارد که در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد. 

وی با بیان اینکه مهدی‌یاوری و مهدی باوری (نهضت انتظار) پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است، گفت: یکی از اهداف برپایی تجمع اربعین بحث انتظار است. 

امام جمعه تبریز افزود: اربعین با اینکه به رخ کشیدن عظمت و قدرت اسلام ناب محمدی(ص) و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان داخلی و خارجی است ولی هنوز به آن هدف عالی خود نرسیده است. 

وی ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند. 

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه معرفی سکولار نامیدن این حرکت و خالی کردن از محتوای انقلاب یکی از اهداف دشمن است، گفت: نقش‌آفرینی خواص جامعه، حرکت علما و روحانیون و هیات‌ها منجر می‌شود تا این مراسم از هر گونه آسیب در امان نگه ‌داشته شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: مداحان، علما و مسوولان موکب‌ها دقت کنید؛ هر حرکتی که در مراسم اربعین ایجاد می‌شود وحدت‌آفرین است. 

وی متذکر شد: اگر همه ملت‌های اسلامی با هم باشند و دلشان نسبت به هم صاف باشد می‌بینید که در دنیا چه اتفاق‌هایی می‌افتد. 

آل‌هاشم اذعان داشت: این راهپیمایی چه عزتی برای دنیای اسلام رقم زده است که این زیر سایه وحدت است. 

 اربعین یک صف‌آرایی دیپلماتیک علیه جریان‌های زر و زور است

وی ادامه داد: احیای راهپیمایی و جلوه کنگره حسینی رنگ و جان تازه به اسلام و دنیا داده است؛ روشن است که اربعین یک صف‌آرایی دیپلماتیک علیه جریان‌های زر و زور است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امسال رهبران جریان مقاومت با تدارک گسترده امنیتی قدرت نمایی عظیمی را نشان خواهند داد.

وی اضافه کرد: مراسم اربعین نشان دهنده جلوه اسلام ناب محمدی(ص) و درهم تنیدگی دین و سیاست است. 

آل‌هاشم گفت: درسی که اربعین به ما می‌دهد این است تا یاد شهادت در برابر طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم. 

وی تصریح‌کرد: آموزه‌های مهم حسینی اراده عبور آگاهانه از تاریکی و صلابت و شکیبایی و‌ امیدواری است. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰


[ad_2]