آغاز به کار هجدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز
آغاز به کار هجدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز
رئیس هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به آغاز به کار رسمی این اجلاس از فردا گفت: ۲۰ میهمان خارجی از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور خواهند یافت.

به گزارش قلم پرس،  رحمتی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجلاس تبریز بعد از یک وقفه یک‌ساله به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌شود؛ با این وجود سرعت عمل و استقبال مناسبی که در استان وجود داشت نوید برگزاری اجلاسی در شان هویت عاشورایی و شیعی تبریز را می‌دهد.

وی افزود: در طول برگزاری اجلاس تلاش می‌شود پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت و تست pcr و موضوع واکسیناسیون میهمانان جدی گرفته شود.

رحمتی با اشاره به نقش تبریز در تمدن‌سازی فرهنگ تشیع تصریح کرد: هویت حکومت شیعه پس از اسلام در ایران را مدیون تبریز هستیم؛ قوت فرهنگی اجازه باقی ماندن دشمن را در تبریز نداده است.

وی، زنده نگه داشتن آیین‌ها و مناسک عاشورایی، معرفی گروه‌های مرجع متناسب با آیین‌های عاشورایی و تقویت ظرفیت‌های گردشگری را از جمله اهداف برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی عنوان کرد.

رحمتی یادآور شد: ۱۸۰ میهمان از استان‌های مختلف کشور و ۲۰ میهمان خارجی از کشورهای هند  پاکستان، آلمان، عراق، ترکیه، آذربایجان، غنا، آرژانتین، ترکیه و کنیا در اجلاس هیجدهم حضور دارند.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست خبری گفت: از حدود ۲ ماه پیش کار ستاد استانی اجلاس شروع شده و هفت کمیته تبلیغات و فضاسازی شهری، علمی و فناوری، تشکل‌های دینی و مذهبی، اجرایی و اطلاع‌رسانی، امنیت، انتظامات، تدارکات و پشتیبانی ذیل ستاد مشغول فعالیت هستند.

صفری با بیان اینکه  مراسم افتتاحیه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیفه فردا در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود ادامه داد: اختتامیه اجلاس نیز ۲۵ شهریورماه از ساعت ۲۱ در مصلای بزرگ تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف کمیته‌های تخصصی اجلاسیه بیان کرد: برای استفاده از این فرصت جهت معرفی آیین‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی تبریز و آذربایجان نیز تلاش شده است.

در ادامه محمدزاده، قائم مقام دبیر ستاد هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یادآور شد: پیرغلامان ذخایر معنوی و مروج فرهنگ ناب عاشورایی هستند و باید به نحوی شایسته مورد تجلیل قرار گیرند.