آذربایجان‌شرقی هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه گذاری خارجی ندارد  / ۲۰ سال معافیت مالیاتی در منطقه آزاد ارس
آذربایجان‌شرقی هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه گذاری خارجی ندارد  / ۲۰ سال معافیت مالیاتی در منطقه آزاد ارس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های کشاورزی و درآمد حاصل از صادرات نیز به‌صورت دائمی با نرخ صفر، معافیت دارد و در کل باید بگوئیم ما در عمل و اجرا فرش قرمزی برای سرمایه گذاران خارجی پهن کرده‌ایم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز […]



مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های کشاورزی و درآمد حاصل از صادرات نیز به‌صورت دائمی با نرخ صفر، معافیت دارد و در کل باید بگوئیم ما در عمل و اجرا فرش قرمزی برای سرمایه گذاران خارجی پهن کرده‌ایم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در در نشست تجاری هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌های صنعتی، گمرکات و … جزو استان‌های ممتاز محسوب می‌شود و ما بسترهای مقرراتی و پوشش‌های حمایتی کاملی برای سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌دهیم.

بهروزی ادامه داد: سرمایه‌ خارجی را در قبال ملی شدن و سلب مالکیت تضمین می‌کنیم و اصل و سود سرمایه حاضر از به‌کارگیری سرمایه به‌ صورت نامحدود به خارج از کشور قابل انتقال همچنین ثبت شرکت ایرانی با ۱۰۰ درصد سهامداری شرکت خارجی امکان‌پذیر است و ما تضمین می‌کنیم با سرمایه‌گذاران خارجی مشابه سرمایه‌گذاران داخلی رفتار کنیم و سرمایه‌گذاران خارجی از طریق شرکت ایرانی امکان تملک زمین و اموال غیرمنقول را دارند.

وی تاکید کرد: بجز صدور ویزای مالتی برای سرمایه‌گذاران خارجی امکان صدور پروانه اقامت و پروانه‌ کار به مدت سه سال و برای مدیران و کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آنها امکان‌پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ما هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه‌گذاری خارجی نداریم و تمام روش‌های سرمایه‌گذاری از جمله بی آو تی، اف دی آی و.. امکان‌پذیر است و سرمایه ‌گذاران خارجی می‌توانند در تمامی بخش‌هایی که برای سرمایه‌گذاران داخلی مجاز است، سرمایه‌گذاری کنند.

وی در خصوص معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز خاطرنشان کرد: در بخش‌های صنعتی، معدنی، خدماتی شامل بیمارستان، مراکز اقامتی و گردشگری در سرزمین اصلی پنج سال، در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ سال، در داخل مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی سرزمین اصلی هفت سال و در مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی مناطق کم‌تر توسعه یافته ۱۳ سال معافیت مالیاتی خواهند داشت و در ارس نیز ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارند.

بهروزی در خاتمه بیان داشت: فعالیت‌های کشاورزی و درآمد حاصل از صادرات نیز به‌صورت دائمی با نرخ صفر، معافیت دارد و در کل باید بگوئیم ما در عمل و اجرا فرش قرمزی برای سرمایه گذاران خارجی پهن کرده‌ایم.

انتهای پیام/س