آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌‌شرقی/ افراد بالای ۶۰ سال دُز چهارم را تزریق کنند
آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌‌شرقی/ افراد بالای ۶۰ سال دُز چهارم را تزریق کنند

[ad_1] مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت سراسر استان خبر داد و گفت: تمامی واکسن‌هایی که برای گروه‌های سنی مختلف مورد نیاز است، در استان آذربایجان‌شرقی موجود بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون سراسر استان، واکسن خود را دریافت […]

[ad_1]


مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت سراسر استان خبر داد و گفت: تمامی واکسن‌هایی که برای گروه‌های سنی مختلف مورد نیاز است، در استان آذربایجان‌شرقی موجود بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون سراسر استان، واکسن خود را دریافت کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیمین خیاط‌‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر مراکز بهداشت سراسر استان، مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تمامی روزهای هفته و ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ روزهای تعطیل در خدمت مراجعان است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روند آهسته‌ افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر اعلام شده است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ جدیدی از اُمیکرون شروع به انتشار کرده است که در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: پس از انتشار این ویروس در این کشورها، به دلیل رفت و آمدها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز احتمال ورود ویروس به منطقه و کشور ما وجود دارد و می‌تواند بر بروز تعداد موارد ابتلا و بستری تاثیر بگذارد.

خیاط‌زاده افزود: همچنان به طور کامل ویروس کرونا تمام نشده است و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها اعلام نشده بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن همچنان فراموش نشود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما هم در هفته‌های اخیر با روند آهسته‌ و افزایشی موارد ابتلا روبه‌رو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد، شروع موج جدید را اطلاع خواهیم داد اما متاسفانه مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند؛ در فضاهای بسته باید از ماسک استفاده کنند و افراد علامت‌دار نیز موظف هستند در جمع حاضر نشوند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یادآور شد: به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، مجبور هستیم تا دُز یادآور را تکرار کنیم؛ برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال دُز یادآور نیاز نیست و تنها دو دُز واکسن تزریق می‌شود، در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دو دوز کافی است مگر اینکه بیماری خاص زمینه‌ای داشته باشند تا دُز یادآور تزریق شود و در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز دوز سوم تزریق شده است و اگر ۶ ماه از تزریق دُز سوم سپری شده باشد و بیماری زمینه‌ای هم داشته باشند، دُز چهارم باید تزریق شود.

وی تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان و گروه پزشکی و افراد بالای ۶۰ سال در هر شرایطی باید دُز چهارم را تزریق کنند به‌ویژه در شرایط کنونی که این ویروس چندان افزایش نیافته، بهترین زمان تزریق است.

خیاط‌زاده گفت: واکسن‌هایی که تزریق هر ویال آن به چند نفر انجام می‌گیرد، اغلب در مراکز بزرگ واکسیناسیون به خصوص مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز وجود دارد.

انتهای پیام/س


[ad_2]