صنعتی که ریشه در دانشگاه ندارد ابتر باقی می ماند
صنعتی که ریشه در دانشگاه ندارد ابتر باقی می ماند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از خرداد به بعد چرخه‌های اقتصادی بهتر از امروز خواهد چرخید، لوکوموتیو رونق اقتصادی آغاز به حرکت کرده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده در مراسم افتتاح خانه صنعت و معدن شهرستان شبستر، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از خرداد به بعد چرخه‌های اقتصادی بهتر از امروز خواهد چرخید، لوکوموتیو رونق اقتصادی آغاز به حرکت کرده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده در مراسم افتتاح خانه صنعت و معدن شهرستان شبستر، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با بیان اینکه اولین خانه صنعت و معدن کشور به نام استان آذربایجان‌شرقی ثبت شده است، اظهار داشت: همانطوری که آذربایجان در هر امر خیری پیشگام بوده است در این امر نیز پیشگام بوده و حتی اولین پروانه‌های انجمن‌های همگن تخصصی کشور نیز برای استان به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر توسعه تشکل‌ها برای تلاش برای توسعه اقتصاد، افزود: بعد از تشکیل خانه صنعت و معدن در تبریز شاهد هستیم که در همه استان‌های کشور نیز مستقر شده و امروز افتتاح و تشکیل خانه صنعت و معدن در شهرستان شبستر تایید ضرورت وجود چنین تشکیلاتی است.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمار در سال ۹۲ میانگین هزینه تحریم بر کالاهای وارداتی، به ازای هر کانتینر ۱۰۰ میلیون ریال بود، ادامه داد: به اذعان خود غربی‌ها تحریم‌های اعمال شده، شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه یک کشور بود، اما شاهد هستیم که با وجود همه آن تحریم‌های ظالمانه، با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و صبر و شکیبایی دولت، این ملت بزرگ با ایمان و با عزت این مرحله را پشت سر گذاشتند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی نیز راه را به ما نشان داده‌اند و آن تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی تصریح کرد: نخستین جز اقتصاد مقاومتی، تحقق اقتصاد بدون نفت است، به عبارتی باید خام فروشی نکنیم و به سمت صنایع تبدیلی از صنعت نفت حرکت کرده و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

محمدزاده در ادامه با تاکید بر ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت، گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت علمی و چندین پژوهشکده و شرکت‌های قطعه‌سازی‌ها داریم که همه این‌ها ظرفیت‌های بزرگی بوده و باید از آن به صورت مناسبی برای توسعه اقتصادی بهره‌برداری و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم صنعتی که ریشه در دانشگاه ندارد ابتر باقیمانده است، گفت: بر همین اساس امیدواریم در همه شهرستان‌ها، اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت و اداره صنعت و معدن و تجارت و همه مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند ریشه صنعت را به دانشگاه‌ها متصل کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌جاری تاکنون ۸۴ هیئت خارجی وارد استان شده‌اند، گفت: تنها هیئت‌هایی را که کاربردی هستند در استان پذیریش می‌کنیم و تلاش داریم بعد از حل تفاهم‌نامه‌های کشوری به سمت شهرستان‌ها سوق دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وجود شهرک صنعتی بعثت، گفت: این شهرک جزو افتخارات این استان بوده و عظیم‌ترین شهرک صنعتی در کشور است و باید برای توسعه و رونق آن همه مسئولان دست به دست هم دهند.

محمدزاده در پایان تبیین کرد: از خرداد به بعد چرخه‌های اقتصادی بهتر از امروز خواهد چرخید،  لوکوموتیو رونق اقتصادی آغاز به حرکت کرده است.