حقوق‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می‌شود
حقوق‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می‌شود، گفت: برای شفاف‌سازی همه دریافتی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و واکاوی پرداختی‌ها مجلس ورود می‌کند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سلمان خدادادی، در خصوص حقوق‌های نجومی برخی مدیران، اظهار داشت: با توجه به اینکه […]

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می‌شود، گفت: برای شفاف‌سازی همه دریافتی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و واکاوی پرداختی‌ها مجلس ورود می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سلمان خدادادی، در خصوص حقوق‌های نجومی برخی مدیران، اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث قانون نظام هماهنگ پرداختی از مجلس ششم مطرح بود اما متاسفانه آن زمان بنا به دلایلی برخی سازمان‌ها با توجه به شرایط و ضوابط خاصی که ایجاد شد و مستثنائاتی قانونا باید با نظام هماهنگی پرداختی‌ها همراه می‌شدند این امر صورت نگرفت.

وی افزود: متاسفانه ضایعات و اثرات این استثنا این بود که بعضا منابع و مسائل و بخش نامه‌های داخلی باعث شد تا حقوق‌های نجومی شکل بگیرد.

خدادادی ادامه داد: اما خوشبختانه مجلس آن زمان مستثنا از این نظام نشد و امروز هم می‌بینیم به طور شفاف اعلام می‌شود که دریافتی نماینده مجلس چه اندازه است و با اینکه کم بوده حتی باور هم نمی‌کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسایل مجلس در دوره دهم باید واقعا نظام پرداختی را به طور یکسان در همه سازمان‌ها شفاف کند، با توجه به اینکه در نظام پرداختی رده‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های حقوقی وضعیتشان مشخص است باید دریافتی آنها هم مشخص شود.

وی تاکید کرد: این شفاف‌سازی باید در همه سازمان‌ها و مخصوصا آنهایی که وابسته به دولت هستند انجام شود برای اینکه بدبینی در مردم ایجاد نشود.

خدادادی، ادامه داد: همچنان که مقام معظم رهبری نیز بر این مساله تاکید داشتند، درصد این‌ها کم است اما بسیاری از مدیران زحمتکش اجرایی را بد نام می‌کند که دولت، تمام سازمان‌ها و نهایتا مجلس در بعد نظارتی مساله باید ورود پیدا کرده و شفاف‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های ذی‌نفع در این مساله بوده، بنده نیز به عنوان رئیس کمیسیون این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ و ورود خواهیم کرد و در برای شفاف‌سازی همه دریافتی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی با توجه به نظر کارشناسان اقداماتی انجام خواهیم داد.