عضو هیئت رییسه مجلس از ارجاع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیاصغر یوسفنژاد گفت: امروز طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ۳۳ محور و با ۲۰ امضا به هیئت رییسه مجلس تقدیم و به کمیسیون […]
عضو هیئت رییسه مجلس از ارجاع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.
به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیاصغر یوسفنژاد گفت: امروز طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ۳۳ محور و با ۲۰ امضا به هیئت رییسه مجلس تقدیم و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.
به گفته وی، ۳۳ محور طرح استیضاح بطحایی به شرح زیر است:
۱-عدم توجه عملی به سند چشم انداز آموزش و پرورش
۲-عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس
۳-عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ
۴-تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان
۵-گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان
۶- عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور بخصوص مناطق محروم و متاسفانه افزایش جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق حاشیه شهر و مناطق محروم
۷- افزایش آسیبهای اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیبهای جدید
۸-عزل و نصبهای سیاسی – حزبی – باندی – رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کلها
۹- عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی – اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان
۱۰-کاهش دانشآموزان در خوابگاههای دانشآموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانشآموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش آموزان
۱۱-عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانشآموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل
۱۲- عدم شایسته سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خرید خدمت در مهر سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیر تخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شدهاند
۱۳- عدم مدیریت در ساماندهی نیروی انسانی در مدارس
۱۴-عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش
۱۵- مدیریت ناکارآمد و عدم نظارت در واگذاری مدارس رفاهی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی
۱۶- عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی
۱۷- عدم توجه به وضعیت گرمایش مدارس
۱۸- عدم پاینبدی به برنامههای ارائه شده در زمان اخذ رأی اعتماد
۱۹- سوء مدیریت و تضعیف تربیت دبیر فنی و حرفهای شهید رجایی و مدیران چند شغلی
۲۰- با توجه به تکالیف و محورهای قانونی برای تبدیل به احسن و استفاده بهینه از عرصه و اعیان مدارس و زمینهای موجود با تغییر کاربری، متاسفانه حتی یک کمیته تشکیل نشده است.
۲۱- به کارگیری مدیران غیرکارشناس و غیرمتخصص و مدیران غیربرخوردار از شاخصه مدیریتی
۲۲- ارائه آمارهای متفاوت در برخی امور مثل اعتبار مورد نیاز برای بازرسی مدارس فرسوده
۲۳- عدم ساماندهی مبانی نیروهای آموزش و پرورش در مدارس به گونهای که با گذشت دو ماه از سال تحصیلی برخی مدارس یا بدون معلم هستند یا با نیروی غیرهماهنگ اداره میشوند.
۲۴- تنوع مدارس در کشور و عدم برنامه برای ساماندهی آن به گونهای که مدارس دولتی عملا از دستور کار خارج و هیچ گونه توجهی از حیث آموزش و پرورش و پژوهش به آنان نمیشود.
۲۵- عدم توجه به روستاهای فاقد مدرسه به گونهای که مقرر شده بود از وسایل حمل و نقل برای انتقال دانشآموزان استفاده شود که عملا پس از چند ماه و عدم پرداخت حق الزحمه به رانندگان از دستور خارج شد.
۲۶-عملکرد ضعیف دانشگاه فرهنگیان
۲۷- علت عدم اجرای احکام قانون برنامه توسعه ششم
۲۸- دلیل عدم اجرای کامل قانون ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش
۲۹- چگونگی اداره امور مدارس و عدم نظارت بر امور آموزش و پرورش آن مدارس
۳۰- نحوه واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیات امنایی
۳۱- بی توجهی به مدارس و دانشآموزان نخبه و استعدادهای درخشان
۳۲- علل رشد ناهنجاری در مدارس و کاهش سن اعتیاد در مدارس کشور
۳۳- علت بیتوجهی به تسهیلات معوق و مشکوک الوصول صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه./