یکی از کرسی‌های ریاست جهانی یا آسیایی کبدی حق ما است
یکی از کرسی‌های ریاست جهانی یا آسیایی کبدی حق ما است

عباس اورسجی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص  گرفتن پست سرپرستی فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی اظهار کرد: بعد از فوت گهلوت رییس فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی، کشورهای عضو درصدد هستند تا برای این پست تا زمان انتخابات سرپرستی تعیین کنند. ما هم یکی از کاندیداها هستیم و رایزنی‌ها را با سایر کشورها شروع […]

عباس اورسجی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص  گرفتن پست سرپرستی فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی اظهار کرد: بعد از فوت گهلوت رییس فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی، کشورهای عضو درصدد هستند تا برای این پست تا زمان انتخابات سرپرستی تعیین کنند. ما هم یکی از کاندیداها هستیم و رایزنی‌ها را با سایر کشورها شروع کردیم. جلسات خصوصی و تخصصی نیز در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز تشکیل شده و اکنون نیازمند حمایت رسانه‌ها و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستیم.  

نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی در ادامه گفت: سکان ریاست فدراسیون جهانی و آسیایی در اختیار یک نفر بود. من معتقدم فدراسیون‌های جهانی و آسیایی باید جداگانه هدایت شوند و سال‌های قبل درخواست کرده بودم که این پست در اختیار یک نفر نباشد. قرار بود در دوره‌های بعد انتخاباتی این موضوع لحاظ شود که با مرگ گهلوت این اتفاق زودتر رخ خواهد داد.

رییس فدراسیون کبدی ایران افزود: کبدی از ورزش‌های بومی کشور ما است و از دیرباز در ایران بازی می‌شد. خوشبختانه کبدی رشد خیلی خوبی هم در ایران پیدا کرد. در اولین دوره حضور در بازی‌های آسیایی چهارم شدیم. در دوره‌های بعد سوم و دوم شدیم و در آخرین دوره به مقام قهرمانی هر دو بخش زنان و مردان رسیدیم. این نشان از روند رو به رشد کبدی در ایران دارد. شایسته سالاری، عدالت محوری و مدیریت مشارکتی و میزبانی‌ از مسابقات آسیایی و جهانی سبب این رشد شده است. 

اورسجی افزود: کبدی از زمانی که در دوره مقصودلو به فدراسیون تبدیل شد چندین میزبانی مسابقات آسیایی را به عهده گرفت‌. بعد از آن در دوره ریاست من هم مسابقات قهرمانی جهان در کیش را داشتیم. این مسابقات فرصت خیلی خوبی را در بحث شناساندن مدیریت رویدادهای ورزشی به سایر کشورهای عضو فراهم کرد. همچنین اولین دوره تربیت مدرس بین‌المللی را در ایران انجام دادیم که در بحث توسعه ورزش کبدی هم گام برداشتیم تا به همه کشورها بفهمانیم ایران علاوه بر بحث فنی به لحاظ مدیریتی هم در جایگاه بالایی است.

نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی در خصوص زمان انتخاب سرپرست فدراسیون جهانی و آسیایی گفت: فکر می‌کنم ظرف دو سه هفته آینده تکلیف این موضوع مشخص شود. به خاطر کرونا کمی شرایط سخت است و رفت و آمد کشورهای عضو با مشکل روبه رو شده است وگرنه در همین هفته ها سرپرست انتخاب می‌شد.

اورسجی در پایان گفت: من فکر می‌کنم یکی از کرسی‌های فدراسیون آسیایی یا جهانی حق کشور ما است و حتما یکی از این کرسی‌ها نصیب کشور ما خواهد شد. تنها چیزی که اکنون برای من مهم است و به آن نیاز دارم حمایت کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و رسانه‌ها است. 

انتهای پیام