گلایه رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از مدیران کم‌توان استان
گلایه رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از مدیران کم‌توان استان

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: مهمترین نگرانی در خصوص بی‌اثر شدن دستاوردها و تصمیمات مهم سفرهای استانی، حضور برخی مدیران کم توان در برخی مسئولیت‌های استانی است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز طی نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد اثربخشی […]



رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: مهمترین نگرانی در خصوص بی‌اثر شدن دستاوردها و تصمیمات مهم سفرهای استانی، حضور برخی مدیران کم توان در برخی مسئولیت‌های استانی است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز طی نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد اثربخشی عملی سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی اظهار کرد: سفر استانی رویداد مهمی برای استان‌هاست چرا که با حضور تمام عوامل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور صورت می‌گیرد و در مورد استان ما نیز از مدت ها پیش روی موضوعات مهم و اساسی بررسی و تصمیم‌گیری لازم برای طرح در سفر رئیس جمهور صورت گرفته بود.

وی با اشاره به جلسات مجمع نمایندگان استان و ارائه جمع‌بندی نظرات در این زمینه به استانداری و سایر نهادهای ذیربط تصریح کرد: این اعلام نظر به صورت دو یا سه محور برای هر شهرستان بوده و با وجود تمام محدودیت‌ها تقریبا همان موارد در جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهور مطرح شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردهای سفر آیت الله رییسی نیز گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نتیجه تصمیمات اتخاذ شده در سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی بوده که ۱۰ هزار میلیارد آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و خوشبختانه یک هزار میلیارد آن در دست اجراست که در چند روز آینده تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز دولت برای استفاده از چهار هزار میلیارد تومان از منابع و دارایی‌های استانی، دستور استفاده از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز در دست دستگاه های اجرایی و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه‌های مختلف با اولویت اشتغال نیز از دیگر نتایج سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان‌شرقی بوده است. 

فرهنگی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا بخش مهمی از این اعتبارات تا پایان سال عملیاتی شود، اظهار کرد: در بحث واگذاری دارایی دستگاه‌ها باید نظارت و سرعت عمل کافی وجود داشته باشد چرا که بازه زمانی آن دو ساله است و به ویژه در خصوص موارد تخصیصی، بازه جذب اعتبارات تعیین شده که در صورت اقدام لازم در این بازه زمانی، اعتبارات تخصیصی عودت می‌یابد.

وی تصریح کرد: در سطح استانی هم در جذب و وصول اعتبارات و هم پیگیری این موارد از دستگاه‌های اجرایی باید فعال عمل کنیم چرا که تجربه سفرهای استانی ابتدایی دولت به وضوح نشان می‌دهد که در صورت عدم تحرک مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان، اهداف و دستاوردهای مصوبات سفر استانی محقق نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان، سفر استانی اخیر رئیسی به آذربایجان‌شرقی را همتراز و هم وزن با سایر سفرهای استانی دولت سیزدهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: چیزی که وزن نتایج سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی را بیشتر خواهد کرد، نحوه پیگیری جدی مصوبات این سفر از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: خوشبختانه با تغییر دولت و تاکید مجمع نمایندگان در انتصابات بر دو مولفه بومی و متعصب نسبت به امور استانی، مسئولان و مدیران به ویژه در دستگاه‌های حساس مانند برنامه و بودجه و نیز توانمندی افراد منصوب، در برخی موارد این نکته مورد توجه جدی قرار گرفته و نگرانی خاصی در مورد پیگیری مصوبات دولتی در این بخش‌ها نداریم.

فرهنگی با تأکید مجدد بر لزوم پیگیری مصوبات سفر استانی از سوی مسئولان اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مهمترین نگرانی در خصوص بی‌اثر شدن دستاوردها و تصمیمات مهم سفرهای استانی، حضور برخی مدیران غیرمتعصب و کم توان در برخی مسئولیت‌های استانی است در حالی که برای نمونه بعد از همین سفر و با وجود تعطیلات کشوری مربوط به ایام ارتحال امام راحل (ره) بلافاصله بعد از این سفر، مدیر یکی از دستگاه های مهم و حساس استان پیگیر تخصیص یک هزار میلیارد از اعتبارات مصوب شده و مقدمات عملیاتی شدن آن در چند روز آینده فراهم شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶/س