گلایه تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ از نمایندگان مجلس/ سقوط بالگرد اورژانس هوایی شیراز هم تلنگر نبود؟!
گلایه تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ از نمایندگان مجلس/ سقوط بالگرد اورژانس هوایی شیراز هم تلنگر نبود؟!

تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خدمات پلیس راه و هلال احمر در امداد نوروزی سال ۱۳۹۵ و نادیده انگاشته شدن خدمات بی ادعای تکنسین های اورژانس ۱۱۵، موجب رنجش خاطر و دلسردی، پرسنل اورژانس ۱۱۵ شد.به گزارش قلم پرس، ۱۷۶ نفر از نمایندگان مجلس در حالی با صدور نامه ای از تلاش های پلیس راه […]

تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خدمات پلیس راه و هلال احمر در امداد نوروزی سال ۱۳۹۵ و نادیده انگاشته شدن خدمات بی ادعای تکنسین های اورژانس ۱۱۵، موجب رنجش خاطر و دلسردی، پرسنل اورژانس ۱۱۵ شد.به گزارش قلم پرس، ۱۷۶ نفر از نمایندگان مجلس در حالی با صدور نامه ای از تلاش های پلیس راه و جمعیت هلال احمر در ایام نوروز و امداد نوروزی سال ۱۳۹۵ تقدیر کرده اند که گویی از سختی کار تکنسین های اورژانس و همراهی آنها در اجرای طرح امداد نوروزی بی خبرند.
حبیب حسینقلی زاده یکی از تکنسین اورژانس ۱۱۵ تبریز و روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ آذربایجان شرقی، به نیابت از تکنسین های اورژانس، از گلایه های بحق این قشر با دلیل و مدرک سخن می گوید.
وی در این متن با اشاره به آماده باش کامل تکنسین های اورژانس با لغو کامل مرخصی ها از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ می گوید: هموطنان و مسافران وقتی دچار سانحه و حادثه ای می شوند، در وهله نخست با ۱۱۵ تماس می گیرند.
او می گوید: در اکثریت حوادث جاده ای، اورژانس ۱۱۵ زودتر از بقیه ارگانها در صحنه حادثه حاضر می شود، چرا که بچه های اورژانس بیشتر از دیگران مفهوم زمان طلایی برای نجات حادثه دیده را درک می کنند، حال آنکه در تصادفات جاده ای، در صورت نیاز به رها سازی , نیاز به هلال احمر است و پلیس راه و اورژانس را همراهی می کند.
حسینقلی زاده صرفا به ماموریتهای تصادفی بچه های اورژانس ۱۱۵ آذربایجان شرقی در ایام اجرای طرح امداد نوروزی اشاره می کند که از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۴۸۰ ماموریت تصادفی توسط پایگاههای شهری و ۲۵۵ ماموریت تصادفی نیز توسط پایگاههای جاده ای انجام شده است.
وی یادآور می شود، نکته جالب در گزارش و انجام این ماموریتها آن است که اکثریت بالای مصدومین حوادث توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بی هیچ چشم داشتی در محل درمان شده و یا در اسرع وقت به مراکز درمانی انتقال داده میشوند و سهم سایر نهادها در این خصوص بسیار ناچیز است.
وی می گوید: نوروز که می رسد، همه تکنسین های اورژانس به خود قبولانده اند که نمی توانند با خانواده خود خوش باشند و باید دل نگران همه خانواده هایی باشند که قصد سفر و یا خوش گذرانی در ایام نوروز را دارند.
این تکنسین اورژانس، این سوال را از نمایندگان مردم در خانه ملت می پرسد که آیا حادثه سقوط بالگرد اورژانس در شیراز نیز تلنگری نبود تا در نگارش این تقدیر نامه، نامی هم از تلاشگران گمنام اورژانس ۱۱۵ و راهداران مرکز مدیریت راه کشور آورده می شد؟!
حسینقلی زاده، به نیابت از همه همکارانش این موضوع را مطرح می کند که وقتی خدمات اورژانس، از سوی نمایندگان مردم نادیده انگاشته می شود و این چنین بی مهری در حق آنها صورت می گیرد، آیا این اینگونه فراموشی ها دلسردی کارکنان را همراه نخواهد داشت.