گسترش همکاری‌های دوجانبه شرکت پست کشور و سازمان فناوری شهرداری تبریز
گسترش همکاری‌های دوجانبه شرکت پست کشور و سازمان فناوری شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از گسترش همکاری میان این سازمان و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف تبادل و یکپارچه‌سازی داده‌های شهری میان این دو مجموعه خبر داد. به گزارش قلم پرس، در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه و ارتقای وضعیت کیفی خدمات ارایه شده با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های […]



مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از گسترش همکاری میان این سازمان و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف تبادل و یکپارچه‌سازی داده‌های شهری میان این دو مجموعه خبر داد.

به گزارش قلم پرس، در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه و ارتقای وضعیت کیفی خدمات ارایه شده با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، وبینار مشترک اداره کل پست ایران و سازمان فناوری شهرداری تبریز برگزار شد.
محمدرضا کاظمی مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تبریز گفت: به منظور تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و در راستای تبادل و یکپارچه‌سازی داده‌های شهری، همکاری سازمان فناوری شهرداری با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران کلید خورد.
وی افزود: در نتیجه این همکاری، داده‌های شهری مربوط به نشانی استاندارد، کد پستی و تلفن ثابت توسط پست در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. همچنین لایه‌های نقشه، اطلاعات پروانه ساخت و پایان‌کار، نامگذاری و تغییرات اسامی معابر و پلاک‌های ساختمان‌ها توسط شهرداری به پست ارائه می‌شود.
کاظمی با اشاره به نتایج مثبت اشتراک‌گذاری داده‌های شهری میان سازمان‌های مربوطه، تصریح کرد: با این اقدام، موضوع مربوط به تعریف یک آدرس مشخص که مورد نیاز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای مراجعه به یک مکان جغرافیایی است، مرتفع می‌شود.
وی در پایان گفت: یکپارچه‌سازی و انسجام مربوط به داده‌های شهر و شهروندان و هماهنگی میان سازمان‌های اجرایی مختلف، از ملزومات هوشمندسازی و تسهیل و تسریع ارائه خدمات به شهروندان به شمار می‌رود که شورای اسلامی شهر و شهردار کلانشهر تبریز نیز اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارند.
در ادامه، دولتی مدیرکل اطلاعات جغرافیای کشور با اشاره به نقش مهم سازمان فناوری به عنوان تسهیل کننده روابط بین خدمات دولتی و غیر دولتی با شهروندان، برگزاری جلسات مشترک را برای شناسایی مشکلات و موانع و رفع آنها ضروری عنوان کرد.
دولتی ضمن ابراز آمادگی در زمینه توسعه همکاری‌ها، از امکان پیاده‌سازی ارائه کد پستی برای ساختمان‌های جدید در خدمات جدید تاکید کرد.
ارائه وب سرویس‌های دریافت آدرس و نشانی با کد پستی و برعکس و دریافت مختصات جغرافیایی با کد پستی در بستر امن شبکه اطلاعات ملی (GSB)، از جمله موارد همکاری فیمابین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری شهرداری تبریز است که وارد مرحله اجرایی شد.