کوین: آذربایجان شرقی از قطب‌های گلف کشور خواهد شد
کوین: آذربایجان شرقی از قطب‌های گلف کشور خواهد شد

رئیس هیات گلف استان آذربایجان‌شرقی گفت: گلف آذربایجان‌شرقی قابلیت پیشرفت بیشتری در سطح کشور را داشته و آینده درخشانی پیش رو دارد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر کوین رئیس هیات گلف استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: ورزش گلف آن طور که باید شناخته می‌شد، معرفی نشده است. وی گفت: گلف ورزش مفرح […]



رئیس هیات گلف استان آذربایجان‌شرقی گفت: گلف آذربایجان‌شرقی قابلیت پیشرفت بیشتری در سطح کشور را داشته و آینده درخشانی پیش رو دارد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر کوین رئیس هیات گلف استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: ورزش گلف آن طور که باید شناخته می‌شد، معرفی نشده است.

وی گفت: گلف ورزش مفرح و با نشاطی است که می‌توان به صورت خانوادگی این ورزش را برگزار کرد که در ابتدا نیاز به ساختار این ورزش باید فراهم شود.

رئیس هیات گلف استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با این که هیات را جدید تحویل گرفته بودم اما در تمامی ماده‌های مسابقات گلف در تمامی رده های سنی تیم دادیم که بالغ بر ۱۰ اعزام به شکل آبرومند با پرواز هوایی و تنخواه مناسب بود که چندین مقام در کشور را کسب کردیم.

وی افزود: برای اولین بار شهرداری تبریز با هیات گلف همکاری و زمین‌های مینی گلفی که سال‌ها‌ بدون استفاده مانده بودند با مشارکت شهرداری تبریز بازسازی و فعال ‌شد.

رئیس هیات گلف از استعدادهای موجود در این رشته اشاره کرده و گفت: در مسابقات استعدادهای درخشان هم در پسران و هم دختران حضور فعالی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد در این رشته المپیکی بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

کوین زیر شاخه گلف را در ۴ انجمن گلف، مینی گلف، بهکاپ و وودبال عنوان کرده و گفت: ورزش گلف محدودیت سنی ندارد و از ۸ سال تا ۹۰ سال هر فردی می تواند در این رشته فعالیت نماید و در نظر داریم با برنامه‌ریزی مناسب از مدارس تا دانشگاه های و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی این ورزش را گسترش دهیم.

وی با تفاهمنامه بسته شده با دانشگاه تبریز اشاره کرده و گفت: با همین تفاهمنامه توانستیم این رشته را به ۲۳ هزار نفر شناسانده و امکاناتی برای راه اندازی این رشته به دانشگاه تبریز اهدا کردیم و با پایگاه هوایی نیز همین تفاهم نامه را منعقد کردیم.

وی از هوشیار شهردار تبریز بابت حمایت از رشته گلف و فراهم کردن امکاتات این رشته برای استفاده ‌علاقمندان این رشته تشکر کرد.

کوین یادآور شد: پیش از من رشته گلف زیاد در استان شناخته شده نبود و حتی وقتی روزهای نخست جلساتی برای گسترش این رشته با مسئولان می‌گذاشتم، عنوان می کردند مگر گلف در تبریز فعالیت دارد. من تلاش کردم این رشته را از تبریز تمرکززدایی کرده و در تمام استان گسترش دهم و امروز در شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و اهر نیز در گلف هیات های فعالی داریم. در حال حاضر ۳۲۱ ورزشکار بیمه شده در رشته گلف داریم و مسابقات گلف با حضور بیش از صد ورزشکار این رشته برگزار می‌شود.

رئیس هیات گلف استان از اختصاص تایم اختصاصی و آموزش برای خبرنگاران برای تشکیل تیم و اعزام به مسابقات کشوری خبر داد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷