کرملین: دنیای تک‌قطبی به رهبری آمریکا رو به اتمام است
کرملین: دنیای تک‌قطبی به رهبری آمریکا رو به اتمام است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز سه‌شنبه تأکید کرده جهان تک‌قطبی به رهبری آمریکا رو به اتمام است و دنیا در حال حرکت به سمت نظم چند قطبی است. طبق گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، سخنگوی کرملین گفته ادعاهای آمریکا درباره تمایلش برای رهبری سایر کشورها چیزی جز بازمانده‌های دوران‌های گذشته نیست. […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز سه‌شنبه تأکید کرده جهان تک‌قطبی به رهبری آمریکا رو به اتمام است و دنیا در حال حرکت به سمت نظم چند قطبی است.

طبق گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، سخنگوی کرملین گفته ادعاهای آمریکا درباره تمایلش برای رهبری سایر کشورها چیزی جز بازمانده‌های دوران‌های گذشته نیست.

او تصریح کرد: «اظهاراتی مبنی بر اینکه آمریکا آماده است کل دنیا را رهبری کند به احتمال زیاد، بازمانده‌های دهه گذشته و میراث جهان تک‌قطبی است.»

سخنگوی کرملین بر ضرورت ارزیابی منصفانه وضعیت تأکید کرد و گفت که آمریکا با توجه به در اختیار داشتن یک چهارم اقتصاد جهان هنوز ابرقدرت است.

او با وجود این تصریح کرد: «انجمن‌های متعددی در حال شکل‌گیری در دنیا هستند که می‌توانند با این یک چهارم اقتصاد جهانی رقابت کنند و حتی از آن عبور کنند.»

پسکوف خاطرنشان کرد در سال‌های گذشته کشوری ظهور کرده که قادر به رقابت با آمریکا از لحاظ شاخص‌های متعدد از جمله برابری قدرت خرید است و حتی در حال پشت سر گذاشتن آمریکا است و آن کشور چین است.

دیمیتری پسکوف گفت جو بایدن در خطابه سالانه‌اش در کنگره اشاره‌ای به روابط برابر و ضرورت احترام به منافع سایر کشورها نکرد.

وی گفت: «به هر صورت، دنیا چند قطبی است و رئیس‌جمهور پوتین، طرفدار همکاری‌های برابر است تا اینکه دنباله‌رو رهبری کسی باشد.»

 

در حال تکمیل…