کاهش ۵۰ درصدی روان آب‌ها در آذربایجان‌شرقی / هشدار درباره بحران خشکسالی و کمبود آب
کاهش ۵۰ درصدی روان آب‌ها در آذربایجان‌شرقی / هشدار درباره بحران خشکسالی و کمبود آب

به گزارش قلم پرس از تبریز، مجتبی جلیل‌زاده امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه از لحاظ وضعیت منابع آب کل کشور در شرایط خشکسالی است؛ اظهار داشت: بخاطر کاهش بارندگی ها، پوشش برف در مناطق کوهستانی استان بسیار پایین است. وی افزود: بخاطر خشکسالی های ۲۰ سال […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، مجتبی جلیل‌زاده امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه از لحاظ وضعیت منابع آب کل کشور در شرایط خشکسالی است؛ اظهار داشت: بخاطر کاهش بارندگی ها، پوشش برف در مناطق کوهستانی استان بسیار پایین است.

وی افزود: بخاطر خشکسالی های ۲۰ سال گذشته روان آب ها در آذربایجان شرقی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته جلیل زاده، تها راه عبور از بحران خشکسالی و کمبود آب در سال زراعی جاری صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، صنعتی و شرب است.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به کمبود آب در سطح کشور تصریح کرد: کشور ما در طول تاریخ با مشکل کمبود آب مواجه بوده و نحوه مدیریت منابع آبی از جمله مسائل اصلی حکومت ها بوده است.

شهریار فتحی با بیان اینکه متأسفانه امسال میزان بارش ها کمتر بوده است؛ گفت: به منظور جلوگیری از تنش آبی در شهرستان صرفه جویی منابع آبی باید بصورت جدی مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط منطقه و تبدیل سیستم های آبیاری از غرقابی به تحت فشار از جمله موضوعاتی است که از هدر رفت منابع آبی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴