کارهایی ناشدنی را درآذربایجان‌‌شرقی انجام دادیم
کارهایی ناشدنی را درآذربایجان‌‌شرقی انجام دادیم

معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طی چهار سال گذشته کارهایی که ناشدنی بود را در استان انجام دادیم. به گزارش قلم پرس ب نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق پورمهدی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه معاون عمرانی جدید آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه مدت بیش از چهار سال که در خدمت استان بودم، اظهار داشت: قبل از […]

معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طی چهار سال گذشته کارهایی که ناشدنی بود را در استان انجام دادیم.

به گزارش قلم پرس ب نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق پورمهدی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه معاون عمرانی جدید آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه مدت بیش از چهار سال که در خدمت استان بودم، اظهار داشت: قبل از این مسوولیت در بخش خصوصی فعال بودم و زمانی که به استان آمدم با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور بر این موضوع تأکید کردیم که باید به دنبال استفاده از منابع و ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری‌ها و خیران باشیم و تا جایی که از دستمان برمی‌آید برای توسعه استان تلاش کنیم.

وی افزود: در کنار اعتبارات دولتی و استفاده ظرفیت‌های کشور از بخش خصوصی، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی و خیران بهره‌مند شدیم و برای استان گام‌هایی برداشته شد و این موضوع بدون همکاری دستگاه‌های استانی و زیرمجموعه معاونت عمرانی محقق نمی‌شد.

معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طی چهار سال گذشته کارهایی که ناشدنی بود را در استان انجام دادیم، راه‌آهن میانه تبریز در سال ۹۲ نزدیک ۶۰ درصد به‌کندی کار می‌شد اما امروز تا بستان‌آباد ریل‌گذاری انجام‌ شده و از بستان‌آباد تا ائل‌گلی تبریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود داشته و تا سال آینده به ائل‌گلی خواهد رسید، در طول چهار سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شد.

وی ادامه داد: مترو تبریز در سال ۹۲ با همکاری شهرداری و تغییرات مدیریتی تا میدان ساعت به پایان رسیده و تا شهریور به سه‌راه امین خواهد رسید و در چهار سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و همه این موضوعات در سایه مدیریت و تدبیر و تعامل و همکاری محقق شد.

پورمهدی خاطرنشان کرد: برای پروژه مترو تبریز ۷۰۰ میلیارد تومان تا سال ۹۲ هزینه صرف شده بود که از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را دولت و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر را شهرداری تأمین کرده بودن و شرایط به‌ نوعی بود که همکاری لازم بین شهرداری و استانداری وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ انقلاب تا سال ۹۲ تنها ۴۰ درصد از شبکه فاضلاب تبریز کارشده بود، اما در چهار سال گذشته بدون گرفتن ریالی از دولت، شبکه فاضلاب تبریز را به ۷۵ درصد رسانده‌ایم و نزدیک ۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اجراشده است.

معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در طول ۲۰ سال گذشته می‌خواستند تونل انرژی برق را در تبریز اجرا کنند، در حالی‌که در چند سال گذشته با عنایت پروردگار و همکاری دستگاه‌ها ۲ کیلومتر تا به امروز کار شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم پروژه‌ای را به پایان برسانیم، باید پیگیری کرده و از مدیران حمایت کنیم، گفت: بعد از انقلاب در استان ۲۹۰ کیلومتر بزرگراه وجود داشت، اما امروز به ۵۰۰ کیلومتر رسانده‌ایم همچنین با همه بی‌پولی‌ها ۵۰ کیلومتر جاده تبریز- اهر به پایان رسیده است.