کارخانه قطارسازی و مترو از تبریز به ابهر رفت!
کارخانه قطارسازی و مترو از تبریز به ابهر رفت!

[ad_1] رئیس شورای اسلامی شهر تبریزگفت: یکی از فعالان حوزه تولیدات ریلی نقل می کرد، قرار بوده کارخانه قطارسازی و مترو در تبریز احداث شود، چرا در دوره‌های قبلی غفلت شده و این کارخانه در ابهر ایجاد می شود؟ به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس  شورای اسلامی کلانشهر تبریز ظهر امروز در […]

[ad_1]


رئیس شورای اسلامی شهر تبریزگفت: یکی از فعالان حوزه تولیدات ریلی نقل می کرد، قرار بوده کارخانه قطارسازی و مترو در تبریز احداث شود، چرا در دوره‌های قبلی غفلت شده و این کارخانه در ابهر ایجاد می شود؟

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس  شورای اسلامی کلانشهر تبریز ظهر امروز در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه تخصصی فولاد و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها در هر صنف و بخشی برگزار می‌شوند و نخستین موضوعی که در این میان مطرح می‌شود، این است که ما می‌توانیم سمپوزیوم تبادل فناوری را نسبت به آن مجموعه، رشته و تخصص در مسائل مختلف برپا کنیم.

وی افزود: شرکت‌های مختلف با ایده‌های جذاب و مختلف به همراه تولیداتشان آمده‌اند و علاوه بر اینکه توان خود را نشان می‌دهند،  در راستای فعالیت اقتصادی خود عمل کرده و نیز باعث می‌شوند تا شرکت‌های مختلف با هم آشنا شوند که این منجر به تبادل فناوری و دانش افزایی متقابل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با حضور مدیران در نمایشگاه های مختلف گفت: شاید مدیران نتوانند به صورت کامل در نمایشگاه ها حضور پیدا کرده و به صورت دقیق در جریان مسائل قرار گیرند اما باید تا حد امکان کمیسیون ها، سازمان ها و مدیریت های مختلف را با نمایشگاه و شرکت ها آشنا کنیم از این رو با شرکت های بومی، خواهیم توانست از تولید مواد اولیه گرفته تا تولید محصولات و عرصه صنعت به موفقیت رسیده و با دیدی وسیع به مسائل و مباحث نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در این صورت به جای اینکه جنس یا مواد مورد نظر خود را از استان ها و شهرهای دیگر تامین کنیم، می توانیم بهتر از آن و ارزان تر از آن را از شهر و استان خودمان خریداری نماییم.

برگی افزود: همچنین این نمایشگاه بین‌المللی است و شرکت‌های خارجی نیز در بین غرفه‌داران حضور دارند که این فرصتی برای آشنائی آنها با صنایع کشور ما بوده و در کنار این مسئله نیز متخصصان ما  می‌توانند فناوری آن‌ها را وارد عرصه تولید خودمان کنند که این موضوع می‌تواند در موارد مختلف کمک حالمان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص چگونگی حمایت از برپایی نمایشگاه های مختلف خاطرنشان کرد: بایستی در خصوص برگزاری نمایشگاه ها تسهیل‌گری شود که یکی از این موارد تبلیغات شهری است. برای اینکه حضور در نمایشگاه برای شرکت ها توجیه داشته باشد باید اقدامات حمایتی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بدنه دولت و مسئولان با حضور در چنین نمایشگاه هایی می توانند با مشکلات شرکت ها آشنا شوند. اگر قرار باشد با حضور در تک به تک شرکت ها مشکلات تولید را احصا کنیم، فرآیند به صورت قابل توجهی زمانبر خواهد بود اما در طول ۳ روز می توان هر روز در تعدادی از غرفه ها حضور پیدا کرده و با گفت وگوی رودررو مشکلات را بررسی و احصا نمود که در کنار آن پتانسیل ها و ظرفیت ها نیز مشخص خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: یکی از فعالان حوزه تولیدات ریلی نقل می کرد، قرار بوده کارخانه قطارسازی و مترو در تبریز احداث شود، چرا در دوره های قبلی غفلت شده و این کارخانه در ابهر ایجاد می شود؟ در حالی که با اشتغال‌زایی و برندسازی نام تبریز در کشورهای همسایه به عنوان برند قطارسازی مطرح شده و در وضعیت اقتصادی نیز تاثیرگذار می‌بود. 

برگی گفت: باید به برندسازی هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امروز تبریز جزو قطب‌های حوزه تولید فولاد است و با برندسازی و حمایت بنیادین از شرکت‌ها، می توانیم ضمن  اینکه در راستای توسعه اقتصادی قدم بر می‌داریم،  ایجاد اشتغال کرده و  نیازهای شهر و استان را تامین کنیم.

انتهای پیام/


[ad_2]