پینار لطفی‌زاده مدال نقره تکواندو آسیا را برای ایران به ارمغان آورد
پینار لطفی‌زاده مدال نقره تکواندو آسیا را برای ایران به ارمغان آورد

پینار لطفی زاده ملی پوش کشورمان از آذربایجان شرقی توانست در رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۲۳ مدال نقره را کسب و نائب قهرمان شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، رقابت های تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت لبنان پیگیری شد. تیم ملی ایران در دو گروه دختران و پسران ۷ […]



پینار لطفی زاده ملی پوش کشورمان از آذربایجان شرقی توانست در رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۲۳ مدال نقره را کسب و نائب قهرمان شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رقابت های تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت لبنان پیگیری شد. تیم ملی ایران در دو گروه دختران و پسران ۷ نماینده داشت که حاصل تلاش آنها یک طلا، دو نقره و یک برنز بود.

 

پینار لطفی زاده ملی پوش کشورمان در رده قدی ۱۶۸ سانتیمتری در جمع ۱۲ شرکت کننده از قاره آسیا توانست با اقتدار مدال نقره را کسب و به عنوان نائب قهرمان این دوره از مسابقات معرفی و گردن آویز نقره را بر گردن بیاویزد.

این دختر ورزشکار کشورمان برای رسیدن به بازی فینال در ۳ مسابقه فشرده بر حریفان خود غلبه کرد بطوری که در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر در هر دو راند دالیا عمرعلی از عراق را از پیش رو برداشت.

لطفی‌زاده در یک چهارم نهایی نیز کیامه از کشور میزبان یعنی لبنان را در هر دو راند اول و دوم با نتیجه مشابه ۱۴ بر یک شکست داد و در دور نیمه نهایی و بازی ماقبل فینال نورای آمانگلدی از قزاقستان را در دو راند به ترتیب با امتیاز ۲ بر صفر و ۷ بر ۵ پشت سر گذاشت.

این دختر آذری اما در مسابقه فینال با نتیجه نزدیک ۶ بر ۳ در راند اول و ۴ بر ۴ در راند دوم در مقابل  «روشانووا» از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

 

 

نارینا خیاط ملی پوش کشورمان در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر، در دیدار اول  «بهومیکا» از هند را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. او در یک چهارم نهایی به مصاف  «انگوتی» از ویتنام رفت و این تکواندوکار را هم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. خیاط در نیمه نهایی به مصاف «می لین» از چین تایپه رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر او را شکست دهد و راهی فینال شد. ملی پوش کشورمان در دیدار پایانی رو در روی «روسلانووا» از ازبکستان قرار گرفت و با ارئه نمایشی بهتر از حریف خود در ۲ راند او را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

پویا کیاحیرتی در رده قدی ۱۶۸- سانتی متر در دیدار نخست مقابل «یرکین» از قزاقستان قرار گرفت و او را ۲ بر صفر شکست داد. ملی پوش کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «احمد العلی» از کویت رفت و این تکواندوکار را هم با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی کیاحیرتی رو در روی «ژین هوانگ» از چین تایپه قرار گرفت و در ۲ راند موفق به پیروزی شد و به فینال صعود کرد. او در فینال نتیجه را ۲ بر صفر به «اسما المناصر» از اردن واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

 تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب ۱۰ مدال طلا، نقره و برنز شده است. سید محمد عبداللهی، سید فاطمه زهرا باقری و نارینا خیاط سه مدال طلا، فاطمه حسن زاده، امیر عباس نصیری، پینار لطفی زاده و پویا کیا حیرتی،. چهار مدال نقره ، اسما خرمی، محمد حسین منتظری و آرمین معصومی هم سه مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کرده اند.

پایان پیام/۶۰۰۱۴