پیش بازی دیدارهای روز جمعه/ تراکتورسازی در اندیشه برد ارزشمند با حضور پرشورها
پیش بازی دیدارهای روز جمعه/ تراکتورسازی در اندیشه برد ارزشمند با حضور پرشورها

دیدارهای هفته دهم لیگ برتر روز جمعه با برگزاری ۴ دیدار پیگیری میشود.حساسترین و جذاب‌ترین دیدار این هفته در ورزشگاه آزادی بین استقلال و سپاهان برگزار میشود.

به گزارش قلم پرس، با پیروزی پدیده برابر نفت مسجدسلیمان در روز نخست دیدارهای هفته دهم، سایر مدعیان قهرمانی برای باقی ماندن در کورس رقابت محکوم به پیروزی در دیدارهای این هفته هستند.

تراکتورسازی تبریز – سپیدرودرشت‏، ساعت ‏۱۶‏، ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور: رضا عادل، کمک‌هامحمدرضا ابوالفضلی و حمیدرضا کنعانی، داور چهارمعلی میرغفاری
ناظرمحمود رفیعی

تراکتورسازی پس از اینکه چند هفته نتایج نسبتاً قابل قبولی گرفت هفته گذشته برابر صنعت نفت شکست خورد.تراکتورسازی که بهترین تیم بازیهای خانگی در این فصل است در تبریز مقابل سپیدرودی قرار میگیرد که در ۲ فصل حضور خود در لیگ برتر پیروزی خارج از خانه را تجربه نکرده است.این تیم تنها تیم لیگ است که غیر از پنالتی گلی نزده است.

سپیدرود از زمان روی کار آمدن علی کریمی اصلا گل نزده و سخت‌تر گل خورده است و باید دید روند کم گل خوردن این تیم برابر آقای گل لیگ، آنتونی استوکس حفظ می‌شود.

رتبه در جدول:

تراکتورسازی:۷

سپیدرود:۱۶

۵ بازی آخر در لیگ:

تراکتورسازی : باخت،برد،مساوی،برد،مساوی

سپیدرود:  مساوی،باخت،باخت،مساوی،باخت

بهترین بازیکنان:

تراکتورسازی: آنتونی استوکس با نمره ۲.۶۹

سپیدرود :میلاد شیخ سلیمانی با نمره ۳

پارس جنوبی جم – صنعت نفت ‏آبادان‏، ساعت ‏۱۶:۴۵‏، ورزشگاه تختی جم
داوربیژن حیدری، کمک‌هاحسن انتظاری و مهدی شفیعی، داور چهارم: مهدی مرجان‌زاده
ناظرمسعود مرادی

صنعت نفت هفته گذشته نخستین بردش در فصل جاری را جشن گرفت.پارس جنوبی نیز در هفته نهم پس از ۴ بازی ناکامی در لیگ به پیروزی رسید تا هر دو تیم با فرم مطلوب پا به این دیدار بگذارند.صنعت نفت در دیدارهای خارج از خانه صاحب ۳ تساوی و متحمل یک باخت شده است.پارس جنوبی نیز در سال ۹۷ در جم طعم شکست را نچشیده است.

رتبه در جدول:

پارس جنوبی:۸

صنعت نفت :۱۱

۵ بازی آخر در لیگ:

پارس جنوبی : برد،مساوی،باخت،مساوی،باخت

صنعت نفت:  برد،مساوی،باخت،مساوی،مساوی

بهترین بازیکنان:

پارس جنوبی: روح الله سیف اللهی با نمره ۲.۶۷

صنعت نفت :کرار جاسم با نمره ۲.۷۰

استقلال – سپاهان‏ اصفهان، ساعت ‏۱۶:۴۵‏، ورزشگاه آزادی
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: سجاد طوری و یعقوب سخندان، داور چهارم: رضا مهدوی
ناظرحاتم بک‌پور

دیدار با سپاهان برای وینفردشفر یادآور خاطرات خوش است.سرمربی کهنه کار استقلال، پس از روی کار آمدن در فصل گذشته، چند هفته زمان برد تا این تیم را به هماهنگی برساند و آغاز دوران طلایی این مربی در استقلال در بازی با سپاهان بود که با ۳ گل در آزادی این تیم را مغلوب کرد.استقلال در بازی برگشت نیز سپاهان را شکست داد  تا سپاهان تنها تیمی باشد که در لیگ از استقلال شفر بیش از یک بار شکست خورده و سرمربی آلمانی استقلال به دنبال هت‌تریک برابر این تیم است.

هر چقدر که سپاهان حریف دلخواه شفر بوده امیر قلعه‌نویی در قامت مربی حریف، شفر را آزار داده است. قلعه‌نویی تنها مربی ایرانی است که دو بار شفر را شکست داده است (یک بار لیگ+یک بار آسیا) و حال این مربی نیز به دنبال هت‌تریک برابر شفر است.قلعه نویی در لیگ اولین مربی ایرانی بود که شفر را شکست داد و مانع نایب قهرمانی استقلال در لیگ شد، شفر نیز ذوب آهن تحت هدایت قلعه‌نویی را از آسیا حذف کرد.

این دیدار جدال امتیازآورترین مربی و بهترین مربی از نظر میانگین امتیاز در تاریخ استقلال در لیگ برتر است.امیر قلعه‌نویی با ۳ قهرمانی و کسب ۴۰۲ امتیاز موفق‌ترین مربی تاریخ باشگاه استقلال است وینفرد شفر نیز با میانگین ۱.۸۴ امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد را در تاریخ این باشگاه داشته و به دنبال تکرار افتخارات قلعه‌نویی در استقلال است.

قلعه‌نویی در ۶ تقابل گذشته در لیگ مقابل استقلال شکستی نداشته است و علی رغم حضور طولانی مدت در استقلال با ۸ پیروزی مقابل استقلال رکورددار شکست دادن این تیم در تاریخ لیگ برتر است.

سپاهان نیز تاکنون ۲۷ بار استقلال را در تمامی رقابتها شکست داده و استقلال در طول تاریخ خود از هیچ تیمی به اندازه سپاهان شکست نخورده است اما سپاهان از گذشته درخشان خود کاملا فاصله گرفته است و ۱۵۳۰ روز است که برابر این تیم پیروز نشده است

امیر قلعه‌نویی توانسته سپاهان را به روزهای طلایی گذشته نزدیک کند و مدعی جدی قهرمانی است.استقلال نیز توانسته در ۳ بازی گذشته در لیگ و حذفی به پیروزی برسد و هر دو تیم تنها چیزی که در این دیدار به آن فکر می‌کنند پیروزی است.

برگ برنده شفر در استقلال بازیهای خانگی است.این مربی در دوران حضور خود در استقلال در خانه به طور متوسط در هر بازی ۲.۱۹ امتیاز کسب کرده سپاهان نیز بهترین تیم بازیهای خارج از خانه تا هفته نهم است.

استقلال در این دیدار پژمان منتطری مهره با تجربه خط دفاع خود را در اختیار ندارد و باید دید این تیم در سپاهانی که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و در ۶ هفته گذشته در هر بازی حداقل ۲ گل زده می‌تواند مقاومت کند.

مطلب مرتبط:ژنرال-استقلال؛ نبرد بیستم/ نگاهی به یک رقابت ۱۶ ساله

رتبه در جدول:

استقلال:۵

سپاهان :۲

۵ بازی آخر در لیگ:

استقلال : برد،برد، مساوی،مساوی، برد

سپاهان:  برد،برد،برد،مساوی،مساوی

بهترین بازیکنان:

استقلال: فرشید اسماعیلی با نمره ۲.۷۹

سپاهان :استنلی کی روش با نمره ۲.۵

فولاد خوزستان – استقلال خوزستان‏، ساعت ‏۱۷‏، ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
داورجواد محمدی، کمک‌هاسعید قاسمی و قهرمان نجفی، داور چهارمیاسر همرنگ
ناظرحسین نجاتی

در آخرین دیدار روز جمعه، در اهواز دربی این شهر برگزار می‌شود و فولاد و استقلال خوزستان به دیدار یکدیگر می‌روند.این دو تیم همشهری در جدول نیز در کنار یکدیگر و در رده‌های دوازدهم و سیزدهم جای دارند.فولاد با سرمربی رومانیایی خود روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و در ۵ هفته گذشته بردی نداشته است.استقلال خوزستان نیز از ضعف مفرط خط دفاع رنج می‌برد و ۳ دیدار گذشته لیگ و حذفی ۱۳ گل دریافت کرده است.

رتبه در جدول:

فولاد خوزستان:۱۲

استقلال خوزستان :۱۳

۵ بازی آخر در لیگ:

فولاد خوزستان : باخت،مساوی،باخت،باخت،مساوی

استقلال خوزستان:  باخت،باخت،برد،باخت،برد

بهترین بازیکنان:

فولاد خوزستان: حسن بیت سعید با نمره ۳

استقلال خوزستان :میثم کریمی با نمره ۳.۱۳

ترکیب احتمالی تیمها از سایت متریکا اخذ شده است