پیشگیری از تخلفات انتظامی در آیین‌نامه لایحه استقلال وکلا مصوب ۱۴۰۰
پیشگیری از تخلفات انتظامی در آیین‌نامه لایحه استقلال وکلا مصوب ۱۴۰۰

خبرگزاری میزان – کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی یادداشتی نوشت: مطابق بند ۲ماده ۸۵ آیین نامه لایحه استقلال وکلا مصوب رئیس سابق قوه قضاییه یکی از تکالیف کانون‌ها برگزاری دوره‌های پیشگیری از وقوع تخلفات است. چنین امری در عمر ۷۰ ساله کانون سابقه نداشته؛ اما خوشبختانه […]

خبرگزاری میزان – کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی یادداشتی نوشت: مطابق بند ۲ماده ۸۵ آیین نامه لایحه استقلال وکلا مصوب رئیس سابق قوه قضاییه یکی از تکالیف کانون‌ها برگزاری دوره‌های پیشگیری از وقوع تخلفات است.

چنین امری در عمر ۷۰ ساله کانون سابقه نداشته؛ اما خوشبختانه از بهمن ماه ۱۳۹۸ همگام با دوره تحول مرکز، کارگروه پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با ۴ کمیته تخصصی متشکل از وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و عده‌ای از اساتید و نخبگان شروع به فعالیت کرد.

از نتایج و برکات فوق العاده این کارگروه از جمله تحقیق و پژوهش در زمینه ۲۰ هزار پرونده تخلفاتی از تاسیس مرکز تاکنون به منظور تحلیل آماری جهت برنامه ریزی و تعیین خط مشی انتظامی مرکز است. در حال حاضر نتیجه آماری و تحلیلی ۵۵۰۰ فقره پرونده استخراج و ارائه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

در بعد آموزشی نیز ۲ وبینار آموزشی و ۲ همایش حضوری برگزار شده و با وجود چاپ و نشر یک کتاب آموزشی با عنوان پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلا دومین کتاب اموزشی نیز ویژه کارشناسان رسمی در حال تدوین جهت نشر است.

تولید و نشر ۲۰ فیلم و کلیپ اموزشی بلند و کوتاه، انتشار ۱۰۰ یادداشت در زمینه تخلفات انتظامی در نشریه و بستر‌های مجازی مرکز و جراید و خبرگزاری‌های پرمخاطب گوشه‌ای از این فعالیت هاست؛ علاوه بر این‌ها پاسخ به ۱۰۰۰ سئوال انتظامی ثبت و ارائه شده و در حال تبدیل به کتاب آموزشی است.

برگزاری جلسات علمی پژوهشی و نشست‌های انتظامی مستمر پیرامون مسائل و معضلات انتظامی وکلا و کارشناسان رسمی و تهیه ده‌ها بخشنامه و شیوه نامه در راستای ایجاد رویه واحد در ۶۲ دادسرای انتظامی سراسر کشور دیگر از این فعالیت‌های این کارگروه است.

فعالیت مستمر در بستر فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی و آموزش اعضای محترم مرکز از دیگر فعالیت‌های کارگروه پیشگیری است.

همچنین به روز رسانی معلومات و تجربیات دادیاران انتظامی وکلا و کارشناسان رسمی سراسر کشور و پایش مستمر اطلاعات و بازخورد‌های انتظامی مرکز به طور مستمر در حال انجام است.

فعالیت‌ها و نتایج مثمر ثمر کمیته‌های علمی پژوهشی تخصصی و رسانه‌ای کارگروه پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی مرکز در کمتر از ۲ سال گذشته در حال مستندسازی بوده و به دلیل عمل گرا بودن این کارگروه می‌تواند مورد استفاده و بهره برداری نهاد‌های پیشگیری قوه قضاییه، وزارت دادگستری و کانون‌های وکلا‌ی دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/