پیشرفت ۸۰ درصدی رینگ آبی تبریز/ پروژه‌ای که مطمئنأ مشکل آب ۸۰ درصد شهر را حل می‌کند
پیشرفت ۸۰ درصدی رینگ آبی تبریز/ پروژه‌ای که مطمئنأ مشکل آب ۸۰ درصد شهر را حل می‌کند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از پیشرفت ۸۰ درصدی رینگ آبی تبریز خبر داد و گفت: این پروژه با همین میزان پیشرفت تا پایان سال قابل بهره‌برداری است و می تواند بخش قابل توجهی از مشکل توزیع عادلانه آب در این کلان شهر را حل کند.

به گزارش قم پرس، محمد خانی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت رینگ آبی کلان‌شهر تبریز اظهار داشت: آب این کلان‌شهر از سه منبع ۵۵ درصد خط زرینه رود، ۱۴ درصد سد نهند و مابقی از ۱۱۵ حلقه چاه دامنه شمالی رشته کوه سهند تامین می‌شود که هر یک از این منابع نیاز آبی یک منطقه تبریز را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشکل برای هر یک از این تاسیسات تامین آب برای مناطق مربوطه آن از سایر منابع ممکن نخواهد بود و همین امر دلیل احداث رینگ آبی تبریز است تا ضمن حل چنین مشکلاتی، عدالت توزیع آب در سطح کلان‌شهر تبریز نیز برقرار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: رینگ جنوبی تبریز با ۲۶ کیلومتر و پوشش هفتاد درصد منابع این شهر به عنوان امتداد خط انتقال زرینه رود با فاینانس خارجی توسط شرکت آب منطقه‌ای با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی در مورد چرایی طولانی شدن این پروژه پدافندی نیز تصریح کرد: حجم بالا و مسائل اجتماعی مربوط به پروژه به دلیل اجرای پروژه در مناطق شهری مهم‌ترین دلایل تاخیر آن است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و البته این پروژه حتی با همین ۸۰ درصد پیشرفت تا پایان امسال و تا مخزن مرتفع تبریز در منطقه ائل‌گلی قابل اتمام و بهره‌برداری است.

خانی متذکر شد: بهره‌برداری از رینگ آبی تبریز با این میزان از پیشرفت نیز می‌تواند مشکلات اصلی آب تبریز را به واسطه پوشش ۸۰ درصد مناطق شهری حل کند و رفع مشکل آب ۲۰ درصد باقیمانده نیز وابسته به اجرای پروژه انتقال آب از رود ارس و مربوط به مناطق شمال تبریز در باغمیشه، رشدیه و شهرک ارم است.

انتهای پیام/