پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز ۲) ورزقان
پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز ۲) ورزقان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان ، ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از دفترروابط عمومی آبفای استان، از ابتدای دولت سیزدهم دیدگاه دولت نسبت به بحث محیط زیست و آب متفاوت بوده و باعث شده پروژه‌های آبرسانی شتاب بیشتری یابند و پیشرفت خوبی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان اکنون بیش از۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری کامل از این طرح ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
محمد خانی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۶۵کیلومتر و ۳۴ باب مخزن با ظرفیت ۵۹۰۰مترمکعب و۸باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱لیتر بر ثانیه می باشد.
وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تامین آب شرب ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.
خانی ادامه داد: کارهای ساختمانی این تصفیه خانه ظرف یک ماه به اتمام می‌رسد و تجهیزات الکترومیکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تامین اعتبار هشت تا ۹ آینده خریداری و نصب می شود.
وی هزینه صرف شده برای این طرح آبرسانی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶۹میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.
خانی ادامه داد: منبع اصلی تامین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است، که برای آب شرب شهرها و روستاهای اطراف مجتمع مس سونگون ۱۰۰لیتر بر ثانیه با دستور وزارت نیرو تخصیص یافته است .

 

انتهای پیام/