پزشکیان: عده ای به اسم دین بدیهی ترین مستندات دینی را نادیده می گیرند/خواسته اعضای شورای چهارم محاکمه در دادگاه بی طرف است
پزشکیان: عده ای به اسم دین بدیهی ترین مستندات دینی را نادیده می گیرند/خواسته اعضای شورای چهارم محاکمه در دادگاه بی طرف است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای به اسم دین بدیهی ترین مستندات دینی را نادیده می گیرندگفت: خواسته اعضای شورای چهارم محاکمه در دادگاه بی طرف است به گزارش قلم پرس مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در جامعه حول […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای به اسم دین بدیهی ترین مستندات دینی را نادیده می گیرندگفت: خواسته اعضای شورای چهارم محاکمه در دادگاه بی طرف است

به گزارش قلم پرس مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در جامعه حول محور پرونده اعضای شورای چهارم و اعمال نفوذ در پرونده اعضا، با بیان اینکه هر کسی شکایت کند و نامه به دفتر ما ارسال کند، پیگیری می کنیم، اظهار داشت: تا به حال کسی نبوده که نامه نوشته باشد و دفتر ما رسیدگی نکرده باشد، اینکه اعضای شورای چهارم درخواست کرده اند اجازه داده شود پرونده آنها در تهران بررسی شود اعمال نفوذ نیست.

وی افزود:  موضوع شورای شهر یک مساله ویژه بوده اما عده ای از نظر اعتقادی به اسم دین مسایلی مطرح می کنند که بدیهی ترین مستندات دینی را نادیده می گیرند، طبق آیه ۱۹ سوره نور، خداوند برای آنان که کار منکری اشاعه می دهند در دنیا و آخرت عذابی دردناک در نظر گرفته است، خدا چیزی می داند که اینها نمی داند و همچنین امیرمومنان به مالک می گوید، شنیع ترین آدم در نزد تو کسی است که عیب دیگران را پیش تو بزرگ میکند، وقتی  مردمی عیبی دارند وظیفه حاکم پوشاندن آن عیب است، وظیفه ولی و حاکم تهطیر نه اشاعه موضوع.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از نظر علمی در هیچ جایی با یک انسان مانند برخوردی که با اعضای شورای شهر تبریز شد، برخورد نمی شود، یک عده ای را قبل از اینکه محاکمه کنند روانه زندان کردند و سه ماه در انفرادی بدون اجازه ملاقات با کسی نگه داشتند.

وی ادامه داد: وقتی عده ای را  قبل از محاکمه محکوم کرده اند در آنجا باید قضاوت، بر عهده کسانی باشد که بی طرف ستند، در خواست اعضای شورای چهارم هم این بوده که پرونده را به گروهی بدهند که بی طرفانه قضاوت کنند، آیا این درخواست به معنای اعمال نفوذ است؟!

پزشکیان گفت: اینکه عده ای بدون اطلاع از دادگاه و صحت و سقم حکم اعلام کنند که برخی ها از رشوه خوارها حمایت کرده اند، نه آزاده هستند و نه باورهای اعتقادی و دینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: کدام دین و مذهب گفته قبل از دادگاهی و محاکمه شدن پشت سر فرد یا مقابلش این حرف ها گفته شود، عده ای از اعضای شورای چهارم تبرئه شدند، آیا فردی را ۳ ماه در زندان نگه می درند و پس از آن تبرئه می کنند؟! از نظر اعتقادی این کارها درست نیست، اگر مسلمان هستیم باید به آنچه در دین و مذهب گفته شده عمل کنیم و  اگر علمی هستیم به آنچه در دنیا اتفاق می افتد عمل کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیا کرد: نه به آنچه اعتقادی بود عمل کرده ایم و نه به آنچه علمی است، به راحتی آبروی افراد را می بریم بعدی میگوییم اشتباه شده، حال این افراد می گویند پرونده ما را به دادگاهی بی طرف برای محاکمه بدهید آیا این اعمال نفوذ است؟ اصولا وظیفه ما این است در جامعه درستی را اشاعه بدهیم تا چیزی ثابت نشده آبروی فردی را می بریم که از نظر علمی و اعتقادی کار صحیحی نیست، همان افراد معتقدند مسلمان هستند، کدام پیامبر و امام و دین و کتاب گفته این کارها را انجام بدهند، باید در جایی که شبهه وجود دارد قدم از قدم برنداریم باید با کامل کردن مستندات محاکمه کرد، آنچه خداوند گفته و حق است.

وی تاکید کرد: اینکه جوی در جامعه  درست کنیم که بدون نهایی شدن حکم دادگاه آبروی افراد را ببریم و بعد به دروغ بگویند که اعمال  نفوذ کرده اند، مگر ما گفته ایم خلاف کار را نگیرید و محاکمه نکنید، فقط گفته ایم خواسته این ها محاکمه در دادگاه بی طرف است.