پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز شهرداری منطقه ۷ به بهره‌برداری رسید
پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز شهرداری منطقه ۷ به بهره‌برداری رسید

به گزارش قلم پرس محمدعلی سلیمی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهرداری منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: پروژه‌های احداث و توسعه باغات لاله، احداث ساختمان معاونت فنی عمرانی شهرداری منطقه، ساختمان گلزار شهدای خلجان و تعریض و ساماندهی خیابان ۱۶ متری شقایق امروز به بهره‌برداری رسید. وی افزود: با توجه به […]

به گزارش قلم پرس محمدعلی سلیمی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهرداری منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: پروژه‌های احداث و توسعه باغات لاله، احداث ساختمان معاونت فنی عمرانی شهرداری منطقه، ساختمان گلزار شهدای خلجان و تعریض و ساماندهی خیابان ۱۶ متری شقایق امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با توجه به ضرورت توسعه فضای سبز شهری و در راستای احداث پارک‌های کشاورزی درون‌شهری، پروژه احداث  و توسعه باغات لاله با ۴۳ هزار مترمربع مساحت و  با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تنوع و تفاوت با سایر پارک‌ها، حفظ کاربری فضای سبز، ایجاد اشتغال برای کشاورزان منطقه، عدم تحمیل نیروی انسانی بر بدنه شهرداری، کاهش مصرف آب تا ۵۰ درصد، بالا بردن تولید محصولات ارگانیک و عرضه مستقیم آنها، آموزش کاشت و نگهداری گیاهان به شهروندان و کاشت در حیاط منزلشان، تشویق افراد برای حفظ باغات و عدم تمایل به تغییر کاربری، از مزایای پروژه توسعه و احداث باغات لاله است.

سلیمی با اشاره به افتتاح ساختمان معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ نیز گفت: ساختمان معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ پیش از این در مجموعه آتش‌نشانی واقع بود که با هدف توسعه فعالیت‌ها و افزایش دسترسی شهروندان این دو مجموعه از یکدیگر جدا شدند که امروز همزمان با پروژه باغات لاله تبریز با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: پروژه ساماندهی گلزار شهدای خلجان در راستای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام والای شهدا بوده و در راستای ارائه خدمات به زائران شهدای گرانقدر و بالاخص خانواده های معظم شهداء با ۸۰ مترمربع مساحت و با ۵ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت توسعه مناطق جنوب‌غربی تبریز همراه با دیگر مناطق و اجرای پروژه‌های مسیرگشایی، مسیرگشایی و اجرای عملیات توسعه‌ای خیابان ۱۶ متری شقایق لاله با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و امروز همزمان با دیگری پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

سلیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در شهردرای منطقه ۷ نیز گفت: ایجاد پارک ۵۳هزار متری مختاروند، اجرای فاز دوم مهر ولایت با پیشرفت فیزیک ۵۰ درصد و مساحت ۶۰ هزار مترمربع، ساماندهی املاک منطقه و ثبت در سامانه املاکی، تملک ۱۱ هزار مترمربع در کجاباد و پرداخت مبلغ بدهی ها از جمله فعالیت‌های شهرداری منطقه ۷ است.