پرونده‌های اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال مختومه می شود
پرونده‌های اجرائیات ثبت اسناد تا پایان سال مختومه می شود

مهدی اقبال امروز در مراسم معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک گلستان در گرگان اظهار کرد: در گلستان هم ۲۲ هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانکهاست و از آنها می خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند. وی در ادامه با اشاره به معضل اسناد عادی، گفت: به راحتی […]

مهدی اقبال امروز در مراسم معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک گلستان در گرگان اظهار کرد: در گلستان هم ۲۲ هزار پرونده اجرایی داریم که بخش عمده آن مربوط به بانکهاست و از آنها می خواهیم زودتر برای تعیین تکلیف اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به معضل اسناد عادی، گفت: به راحتی می توان ادعا کرد ریشه مشکلات در ۷۰ درصد پرونده های حقوقی محاکم کشور، اسناد عادی است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون سند در کشور ثبت شد که ۸ میلیون آن وکالتی است و این موضوع زنگ خطر است. وکالت حتی بلاعزل آن به محض فوت یکی از طرفین از اعتبار ساقط می شود و باید در دادگاه اثبات مالکیت طرح شود.

اقبال از تلاش برای عملیاتی کردن سامانه بنگاه های معاملات در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه  به محض انجام معامله افراد برای ثبت باید به دفاتر ثبت مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم با اشاره به نقش دادگستری و اجرائیات ثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: وصول معوقات بانکی در اجرائیات ثبت از یک سو و کمک به تسهیل برای توسعه واحدهای تولیدی دو کارکرد متناقض دارند.

هادی هاشمیان از پیشنهاد آیین نامه اجرایی به قوه قضاییه برای رفع این تناقض خبر داد و افزود: در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه آیین نامه ای با تلاش همکاران ما در شورای قضایی تهیه و پیشنهاد شد که امیدواریم با تایید و اجرای آن، این تعارضات رفع و به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کمک کند.

وی بیان کرد: استان به وحدت مشهور است و همین وحدت سبب مشارکت و تعامل بین  مسئولان هم شده است و از هیچ کمک و همراهی برای رفع مشکلات در مسیر خدمت رسانی دریغ نمی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، امروز محمدتقی رضاییان به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر سابق قدردانی شد.

انتهای پیام