وزیر جهاد کشاورزی: ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در پایاب سد سهند هشترود
وزیر جهاد کشاورزی: ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در پایاب سد سهند هشترود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سد سهند در شهرستان هشترود ظرفیت قابل توجهی دارد و می‌توان علاوه بر آبیاری اراضی پایاب سد، در زمینه‌های مختلفی چون شیلات و ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت نیز از آن بهره گرفت.

به گزارش قلم پرس،از هشترود، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی روز جمعه در حاشیه بازدید از اراضی پایاب این سد اظهار داشت: سد سهند در مجاورت اتوبان پیامبر اعظم (ص) قرار دارد و با توسعه پایاب این سد می‌توان کشاورزی منطقه را متحول کرد.

وی همچنین ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در پایاب این سد را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ظرفیت منابع آبی این منطقه باید به صورت بهینه بهره‌برداری شود.

 بهره برداری از فاز نخست پایاب سد سهند هشترود

عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به این که بهره‌برداری از فاز نخست پایاب سد سهند به زودی تکمیل می‌شود، افزود: پایاب این سد در پنج فاز اجرا می‌شود و در صورتی که هر پنج فاز آن اجرا و زیر کشت برود، می‌توان علاوه بر نیاز استان‌های همجوار، بخشی از محصولات کشاورزی را صادر کرد.

سید حمزه امینی، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز به ظرفیت گردشگری این سد علاوه بر بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: شبکه سد سهند در شرایط فعلی هفت‌هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و از ظرفیت توسعه بیشتر نیز برخوردار است.

گفتنی است طی خرداد سال جاری ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند در فاز نخست آن افتتاح شد تا مساحت زیر کشت در پایاب این سد به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری هشترود به خبرنگاران گفته بود که تکمیل پایاب سد سهند از اولویت‌های بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/