وای به حال کم‌فروشان که دنیای خود را با کارشان به فساد تبدیل می‌کنند.
وای به حال کم‌فروشان که دنیای خود را با کارشان به فساد تبدیل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وای به حال افرادی که از بیت‌المال به نفع خود استفاده می‌کنند و از طریق خیانت به بیت‌المال، اختلاس و رشوه در روری زمین فساد ایجاد می‌کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم روزانه ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وای به حال افرادی که از بیت‌المال به نفع خود استفاده می‌کنند و از طریق خیانت به بیت‌المال، اختلاس و رشوه در روری زمین فساد ایجاد می‌کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم روزانه ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۸۱ تا ۱۸۶ از سوره شعرا اظهار کرد: در معنای این آیه خداوند به کم‌فروشان و افرادی که به برادران دینی خود خسارت وارد می‌کنند، اشاره کرده است به طوریکه فرموده‌اند، “حق پیمانه را ادا کرده و کم‌فروشی نکنید و از خسارت‌دهندگان و زنندگان نباشید و دیگران را به خسارت واندارید و با ترازوی صحیح و درست وزن کنید و اگر ترازویتان اشکال دارد  آن را اصلاح کنید و حق مردم را کم نگذارید و کالا و ارزش آن را کاهش ندهید و به هیچ‌وجه در زمین برای فساد تلاش نکنید.”

وی با بیان اینکه باید به کارهای خود بنگریم و ببینیم چه میزان به سفارش خداوند عمل می‌کنیم، افزود: بنده شنیده‌ام که  برخی فروشندگان در تهران کم‌فروشی انجام می‌دهند که امیدوارم چنین موضوعی در تبریز نباشد به طوریکه مرغ‌فروشی برای اینکه مرغ‌هایش وزن سنگینی داشته باشند آنها را داخل آب می‌گذارند تا وزنشان افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه بنده در تبریز چنین کم‌فروشی‌هایی را  نشنیده‌ام و امیدوارم که اصلاً نباشد، تصریح کرد: ما حق نداریم گرمی از وزن کالا را کم کرده و کم فروشی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسائل داد و ستد و رعایت حقوق مردم در معاملات چنان مهم است که قرآن کریم به آن تاکید کرده و بزرگترین آیه و سوره به نام “مطففین” را به موضوع کم‌فروشان اختصاص داده است.

امام جمعه تبریز نکات موجود در آیه مذکور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اولین دعوت برخی پیامبران مانند حضرت شعیب، ترک کم‌فروشی بوده که  نشان از اهمیت موضوع است.

وی افزود: بازار مسلمانان باید از تقلب و کم‌فروشی دور بوده و فروشنده آن هم باید امین، دقیق، راستگو، با حساب و کتاب باشد.

 آل‌هاشم خطاب به فروشندگان در خصوص اینکه  ترازو و وسایل سنجش باید سالم و دقیق باشد، توضیح داد: دقت در ترازو و محاسبات عامل خیر و برکت خواهد بود و در مقابل کم‌فروشی خیر و برکت را از بین می‌برد.

وی با تاکید به اینکه نتیجه دادوستدی که درست بوده و رعایت حقوق مردم در آن باشد، به خود انسان بازمی‌گردد، افزود: نتیجه رعایت حق و حقوق مردم ایجاد اعتماد می‌کند ولی کم‌فروشی و نادرست بودن حساب و کتاب جامعه را به فساد می‌کشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: وای به حال کم‌فروشان که دنیای خود را با کارشان به فساد تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: وای به حال افرادی که از بیت‌المال به نفع خود استفاده می‌کنند و از طریق خیانت به بیت‌المال، اختلاس و رشوه در روری زمین فساد ایجاد می‌کنند.

امام جمعه تبریز در پایان به اهمیت حضور مردم به صورت خانوادگی در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و گفت: فردا حضور در راهپیمایی  روز قدس باید اقتدار مسلمین را به رخ دنیا بکشد چراکه حضور حتی یک نفر بیشتر و سر دادن فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ‌می‌تواند به همان اندازه حضور دشمنانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  را عصبانی کند.