واکنش شاهین‌طبع به حضور پتی در تیم‌ ملی ایران/ شاهین‌طبع: انتخاب‌ها فنی است
واکنش شاهین‌طبع به حضور پتی در تیم‌ ملی ایران/ شاهین‌طبع: انتخاب‌ها فنی است

به گزارش ایسنا، مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، درباره این فصل از رقابت‌های لیگ برتر که با قهرمانی شاگردانش به پایان رسید توضیح داد: در ابتدای کار به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده به‌خاطر مواردی چون‌ ویروس‌ کرونا و … خیلی توقع نداشتیم کیفیت لیگ خوب باشد، اما در ادامه ۱۶ تیم به […]

به گزارش ایسنا، مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، درباره این فصل از رقابت‌های لیگ برتر که با قهرمانی شاگردانش به پایان رسید توضیح داد: در ابتدای کار به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده به‌خاطر مواردی چون‌ ویروس‌ کرونا و … خیلی توقع نداشتیم کیفیت لیگ خوب باشد، اما در ادامه ۱۶ تیم به لیگ ورود کرده و بازیکنان خارجی خوبی هم وارد لیگ شدند که سطح مسابقات را بالاتر برد. باید از فدراسیون تشکر کرد که خیلی خوب این بازی‌ها را برگزار کرد. با نزدیک شدن به مرحله پلی‌آف نیز کیفیت بازی‌ها بهتر شد.

او ادامه داد: حضور بازیکنان خارجی در لیگ نیز باعث شد کیفیت بازیکنان داخلی هم بالاتر برود، این موضوع در آینده به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد. البته به دلیل این که بازی‌ها به صورت متمرکز در تهران برگزار شد، خیلی از تیم‌های شهرستانی مثل گرگان، نفت، ذوب‌آهن، بندرعباس و … تماشاگران خود را از دست دادند که البته فدراسیون چاره‌ای نداشت و باید به هر شکلی که می‌شد لیگ را برگزار می‌کرد.

شاهین‌طبع درباره مربیگری پسرش در این فصل از مسابقات لیگ نیز گفت: درباره عملکرد او باید کارشناسان نظر بدهند، اما ما هیچ دیداری با هم نداشتیم. بسکتبال ورزشی است که همیشه در آن برد و باخت هست. مشورت‌هایی با هم داشتیم و او گاهی از این مشاوره‌ها استفاده می‌کند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان درباره بازیکنان خارجی این فصل لیگ برتر نیز گفت:  خوشبختانه قراردادهای خیلی خوبی توسط تیم‌ها بسته شد که دلیل آن تعامل خوب بین باشگاه‌ها، فدراسیون و مسوولان فیبا در چند سال گذشته است. تیم‌ها می‌توانستند از ظرفیت دو بازیکن خارجی و چند بازیکن ملی‌پوش استفاده کنند که ما بهره بردیم.

شاهین‌طبع درباره سخت‌ترین حریف شهرداری‌ گرگان‌ نیز گفت: از نظر من همه تیم‌ها خیلی زحمت کشیدند و رقیبان قابل احترامی بودند. البته فدراسیون در این فصل یک تصمیم خیلی خوبی گرفت که تیم ملی جوانان ۲۰۲۰ (کوچین آمل) را در لیگ شرکت داد. با توجه به این که تیم جوانان باید در مسابقات جام جهانی شرکت کند، بازی‌ها و تجربه‌ کسب شده از لیگ وضعیت آن‌ها را بهتر خواهد کرد.

او درباره عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون در این فصل لیگ نیز گفت: حضور ملی‌پوشان، ستاره‌ها و بازیکنان خوب به لیگ ما اعتبار می‌دهد و مردم دوست دارند بازی خوب آن‌ها را تماشا کنند که بخشی از وظایف فدراسیون نیز حفظ و نگهداری این شرایط است. اتفاقاتی که در لیگ رخ داد به حدی نبود تا بازیکنی‌ محروم ‌شود. در مجموع کمیته انضباطی مدبرانه تصمیم گرفت. اتفاقات در باشگاه‌ها عمیق نیست و در بازی‌های پربرخورد همیشه حاشیه پیش می‌آید. نداشتن همبستگی به تیم‌های ملی لطمه زده اما در چند سال گذشته شرایط بهتر شد. ما سعی کرده‌ایم صحبت‌هایی با بازیکنان داشته و در برخی موارد هم بازیکنانی را کنار گذاشتیم تا با بقیه ادامه دهیم، اما تلاش این است که همبستگی در تیم باشد.

شاهین‌طبع درباره برنامه‌های تیم ملی نیز گفت: در خرداد مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را پیش رو داریم و بعد از آن باید در المپیک شرکت کنیم. پس از آن هم باید در خود مسابقات کاپ آسیا شرکت کنیم. سال گذشته برای تیم ملی خوب کار شد و برنامه خوبی داشتیم، اما به‌خاطر کرونا المپیک به تعویق افتاد. الان هم برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است. در حال حاضر از ژاپن، لهستان، یونان و پرتغال دعوت‌نامه داریم، قبل از پنجره سوم هم یک تورنمنت در سوریه با حضور مصر، سوریه و لبنان است که شرکت در آن به ما کمک می‌کند. تنها مشکل همپوشانی مسابقات از نظر زمان برگزاری است که باید فکری برای آن کنیم.

وی هم‌چنین در مورد ابراز تمایل پری پتی بازیکن خارجی تیم شهرداری گرگان برای بازی در تیم ملی بسکتبال ایران، اظهار کرد: او علاقه زیادی به ایران و شهر گرگان دارد. به هر حال بازی کردن برای بازیکنان خارجی در المپیک بسیار اهمیت دارد، اما ما هیچ صحبتی با او نکرده‌ایم. قطعاً اگر قرار باشد که بتوانیم از بازیکن خارجی استفاده کنیم، می‌توانیم بازیکنان خارجی باکیفیت بهتری هم داشته باشیم. ضمن این که قوانین این اجازه را می‌دهد که از یک بازیکن خارجی بهره ببریم.

شاهین‌طبع  در واکنش به این سوال که آیا بالاتر از پری پتی مدنظر او قرار دارد؟ پاسخ داد: بله. ما بهنام یخچالی را در آلمان داریم. هم‌چنین یک بازیکن به نام جلال‌پور که قرار است به کمپ بیاید و تمرینی در کنار ما داشته باشد. البته هنوز پرونده این بازیکن در فیبا قطعی نشده و قرار است در روزهای آینده مکاتباتی صورت بگیرد تا در صورت امکان از او استفاده کنیم.

سرمربی تیم ‌ملی بسکتبال در ادامه‌گفت و گوی خود با برنامه‌ ورزش‌ و مردم، درباره کمک مالی صورت گرفته برای بسکتبال نیز، گفت: باید از رییس‌جمهور و وزیر ورزش تشکر کنم. آن‌ها به بسکتبال نگاه ویژه‌ای دارند.

او درباره نخستین بازی ایران در المپیک و تقابل ملی‌پوشان با تیم ملی آمریکا، اظهار کرد: نخستین بازی ما با تیمی است که قرار است پس از پایان مسابقات انتخابی جهانی به گروه اضافه شود. هدف ما این است تیم آبرومند و باکیفیتی راهی مسابقات کنیم، مطمئن هستیم بچه‌ها در المپیک بازی‌های خوبی خواهند داشت. ایران بازیکنان با تجربه زیادی دارد، اما لازم است نیروی جوان را هم تزریق کنیم که این ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهد تا بهترین شرایط را فراهم کنیم. برنامه‌ریزی ما به نوعی است که از نظرات جمع استفاده کنیم. البته گاها دلایل خود را چون ممکن است به کار بازیکن لطمه بزند مطرح نمی‌کنیم. قطعا نگاه ما شخصی نیست و در فدراسیون هم کار به خوبی رصد می‌شود. نگاه ما در انتخاب بازیکن و نفرات اعزامی کاملا فنی است.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا امکان حضور بازیکن خارجی در ترکیب تیم ملی ایران نیز وجود؟ دارد: توضیح داد: هرجا که احساس شود با این‌ تصمیم کیفیت کار بالا می‌رود، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. البته برای انتخاب خارجی یکسری معیارها را مدنظر خواهیم داشت. 

انتهای پیام