هیئت‌های تجاری برای سفر به خارج از کشور با استانداری هماهنگ کنند
هیئت‌های تجاری برای سفر به خارج از کشور با استانداری هماهنگ کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هر هیئتی که قصد سفر به دیگر کشورها برای رایزنی‌های تجاری دارد، باید درخواست خود را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل ارجاع دهد. به گزارش قلم پرس از تبریز، احمد محمدزاده صبح امروز در هشتمین نشست هیئت مدیره‌خانه صنعت و معدن […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هر هیئتی که قصد سفر به دیگر کشورها برای رایزنی‌های تجاری دارد، باید درخواست خود را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل ارجاع دهد.
به گزارش قلم پرس از تبریز، احمد محمدزاده صبح امروز در هشتمین نشست هیئت مدیره‌خانه صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه اتاق بازرگانی، پارلمان بخش خصوصی است، اظهار داشت: اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن باید در عرصه‌های مختلف نقش پررنگی داشته و برای اجرای قانون گام بردارند و باید به نوعی حرکت کنند که مسئولان دولتی نیز برای تحقق خواست‌های آنها قدم بردارند.

کارگروه‌های اقتصادی ظرفیتی برای رفع مشکلات صنعت استان

محمدزاده، با اشاره به وجود کارگروه‌های حوزه اقتصادی، اظهار داشت: این کارگروه‌ها ظرفیت‌هایی بزرگ برای بررسی و رفع مشکل صنعت و صنعتگران بوده و باید از آن به نحو احسنت برای بررسی و رفع مشکلات به صورت کارشناسی و تخصصی بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: پس از استقرار دولت تدبیر و امید در استان شاهد هستیم که همه انتخابات حتی در سطح تشکل‌ها در سطح بالایی برگزار شده که البته این مسئله نشان از اهمیت تشکل‌ها دارد.

محمدزاده، ادامه داد: بخش خصوصی و دولت مکمل یکدیگر هستند و آبروی بخش خصوصی در گرو رعایت قوانین بوده و البته اجرای قانون خواسته بخش خصوصی است.

هیئت‌های تجاری برای هماهنگی سفر، با استانداری هماهنگ کنند

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط خارجی در رابطه با نحوه هماهنگی سفر هیئت‌های تجاری استان به دیگر کشورها، تصریح کرد: هر هیئتی که قصد سفر به دیگر کشورها برای رایزنی‌های تجاری دارد، برای هماهنگی بیشتر و همکاری سفارت ایران در کشور مقصد باید درخواست خود را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل ارجاع دهد تا بعد از طی مراحل قانونی از طریق سفارت ایران در کشور مقصد برای سفر هیئت تجاری برنامه‌ریزی انجام گیرد.

قطعات آسانسورها نیز باید استاندارد باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر از سخنان خود در رابطه با بحث استاندارد آسانسورها، گفت: نهضت اصلاح آسانسور متوقف نخواهد شد و باید دنبال شود و قطعا این امر موجب پیشرفت این صنعت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه آسانسورهای تازه نصب شده در ادارات کنترل می‌شوند، بحث کنترل و بازرسی آسانسورهایی که از عمر آنها چند سالی گذشته باید ادامه یابد و مورد بررسی قرار گیرند، با توجه به این مسئله امیدواریم دیگر شاهد حادثه‌ای در رابطه با آسانسور نباشیم.

احمدزاده، افزود: بحث استانداردها هنوز تکمیل نشده، چرا که در بازرسی آسانسورها تنها بحث استاندارد کلی آسانسور بررسی می‌شود اما باید قطعاتی که در آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند به لحاظ فنی دارای استاندارد باشند.

واحدهای آسانسورسازی به آزمایشگاه تجهیز شوند

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فنی باید در واحدهای آسانسورسازی مستقر شوند و همچنین واحدهای آسانسورسازی باید به آزمایشگاه تجهیز شوند.