همایش یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان برگزار می‌شود
همایش یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان برگزار می‌شود

[ad_1] مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان» در سال‌جاری خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدقاسم ناظمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تجلیل از چهره های علمی، فرهنگی و هنری استان از همه سلایق و گروه ها یکی از اولویت […]

[ad_1]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان» در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدقاسم ناظمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تجلیل از چهره های علمی، فرهنگی و هنری استان از همه سلایق و گروه ها یکی از اولویت های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش می کنیم در هر فصلی برای تعدادی از این چهره ها که در قید حیات هستند، مراسم بزرگداشتی برگزار کنیم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی با هدف بازنمایی هنرمندان بنام و برجسته ای مانند شهریار، شمس تبریزی، خاقانی و نظامی گنجوی خاطر نشان شد: در همین چهارچوب اسفند سال گذشته برنامه هایی در طول یک هفته با محوریت گرامیداشت نظامی گنجوی اجرا شد و امسال نیز این رویکرد در مورد چهره هایی مانند شمس تبریزی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش برجسته آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران گفت: این دیار به ویژه به لحاظ فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای در یکصد سال اخیر کشور داشته و بخشی از آثار تولید شده در حوزه ادبیات نیز مربوط به رویدادهای سیاسی، تاریخی و اجتماعی این عصر است.

وی تصریح کرد: با توجه به این جایگاه و نقش تأثیرگذار تبریز و آذربایجان در تاریخ کشور، امسال همایشی با عنوان «یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان» برای تقویت و انجام کارهای پژوهشی در این شاخه از ادبیات و بازنمایی تاریخ آذربایجان و معرفی بیش از پیش مکتب تبریز برگزار خواهد شد.

ناظمی از ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره موضوعی سینمایی در استان نیز خبر داد و گفت: این پیشنهاد با توجه به اثرات عمیق سینما در ابعاد مختلف به سازمان سینمایی داده شده و موافقت های اولیه در این خصوص نیز کسب شده و در مرحله مطالعاتی قرار دارد و با توجه به اینکه نمونه چنین رویدادی در سطح ملی و فراملی پس از تهران تنها در اصفهان و با عنوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار می شود، نهایی شدن این امر منوط به همراهی و همکاری دستگاه های استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و تقاضای موجود در استان مقدمات برگزاری این نمایشگاه را فراهم و آمادگی خود را به وزارت اعلام کرده ایم اما ظاهراً به دلیل تغییر سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری نمایشگاه های کتاب، این امر با محدودیت هایی روبروست که پیگیر تعیین تکلیف موضوع از طریق معاونت فرهنگی وزارت هستیم.

انتهای خبر/۶۰۰۳۶


[ad_2]