هشدار درباره وقوع طوفان‌های نمکی  دریاچه ارومیه
هشدار درباره وقوع طوفان‌های نمکی  دریاچه ارومیه

امام جمعه بناب نسبت به هشدار درباره وقوع طوفان‌های نمکی دریاچه ارومیه که سلامتی منطقه را تهدید می کند هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: طوفان‌های نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به دلیل خشک شدن آب این دریاچه،تهدیدی جدی برای ساکنان […]



امام جمعه بناب نسبت به هشدار درباره وقوع طوفان‌های نمکی دریاچه ارومیه که سلامتی منطقه را تهدید می کند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: طوفان‌های نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به دلیل خشک شدن آب این دریاچه،تهدیدی جدی برای ساکنان منطقه آذربایجان از جمله شهرستان بناب شده است.

وی افزود: بروز دوباره طوفان های نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه و فعال شدن کانون های ریزگردها، سلامت  مردم منطقه و کشاورزی را به خطر انداخته و به همین دلیل است که خشک شدن این دریاچه، یک تهدید زیست محیطی منطقه‌ای محسوب می‌شود.

خطیب جمعه بناب ضمن هشدار به مسئولان کشوری و استانی گفت: اگر در خصوص احیای دریاچه ارومیه تدابیر لازم اندیشیده نشود سلامتی و کشاورزی به خطر افتاده و از بین خواهد رفت.

باقری بنابی بر رعایت الگوی کشت در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: برای صرفه جویی در مصارف آب کشاورزی باید به سمت کشت محصولات نیازمند آب کمتر برویم که مسئولان جهادکشاورزی باید در این خصوص اهتمام کنند.

امام جمعه بناب همچنین با اشاره به مشکل کم آبی از مردم خواست حتما و به صورت جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/