هزینه کردن مال و ثروت در راه تعلیم و تربیت، مصداق جهاد در راه خداست
هزینه کردن مال و ثروت در راه تعلیم و تربیت، مصداق جهاد در راه خداست
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خیّران مدرسه‌ساز همانند شهدا که جان خود را در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی و انسانی فدا کرده‌اند، مال خود را در این راه هزینه می‌کنند و باید به وجود چنین انسان‌هایی افتخار کنیم.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در مراسم افتتاح هنرستان دخترانه خیرساز مرحومه فاطمه ابراهیمی در شهرستان مرند، ساختن فضاهای آموزشی و سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت را مصداق جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: هزینه کردن مال و ثروت در راه آموزش و پرورش انسان‌ها کار بسیار باارزشی است.

وی با بیان اینکه محیط‌های آموزشی در کنار خانواده و جامعه از مراکز تربیت انسان‌ها هستند، افزود: مدارس و دانشگاه‌ها محل تربیت انسان‌هایی هستند که در اوج جوانی، جان خود را در راه اعتلای ارزش های دینی و دفاع از امنیت مردم فدا می کنند.

خرّم ادامه داد: خیّران نیک‌اندیش ما هم مال خود را در این راه هزینه می کنند؛ آنها به امر خداوند لبیک گفته اند و خداوند نیز مشتری آنهاست و این توفیق الهی نصیب هر کسی نمی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ بویژه دانش آموزان و کودکانی که در این حادثه دردناک جان خود را از دست دادند، گفت: این حادثه نشان داد که اگر قدر و قیمت وحدت و یکپارچگی و همدلی موجود در کشور را ندانیم و امنیت مردم مخدوش شود، دشمن از این شرایط سوءاستفاده کرده و با ورود به صفوف متحد مردم، خون بی‌گناهان را به زمین می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: ناامنی و خون ریزی در مکتب ما قابل قبول نیست و این حرکت ها مردود است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از خیّران مدرسه‌ساز استان بویژه خانواده علیزاده که بانی هنرستان دخترانه در شهرستان مرند شده‌اند، قدردانی کرد.

هنرستان دخترانه ۱۸ کلاسه مرحومه فاطمه ابراهیمی در زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 

انتهای پیام/