هر آن‌چه داشتم و توانستم، در خدمت اعتلای روابط‌عمومی گذاشتم/ سرسختانه مقابل تغییر نام روابط عمومی ایستادم
هر آن‌چه داشتم و توانستم، در خدمت اعتلای روابط‌عمومی گذاشتم/ سرسختانه مقابل تغییر نام روابط عمومی ایستادم

میراعتماد اعتمادی مدیرکل‌روابط سابق روابط عمومی و بین‌الملل  شهرداری تبریز که بیش از ۱۵ سال سکان دار موفق مدیریت روابط عمومی بود پس از تغییرات انجام شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در یک دهه اخیر، تحول محتوایی شهرداری‌ها و ورود مدیریت شهری به مباحث فرهنگی و اجتماعی، موجب شد بسیاری از روابط‌عمومی کلان‌شهرها، در فکر تغییر […]

میراعتماد اعتمادی مدیرکل‌روابط سابق روابط عمومی و بین‌الملل  شهرداری تبریز که بیش از ۱۵ سال سکان دار موفق مدیریت روابط عمومی بود پس از تغییرات انجام شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در یک دهه اخیر، تحول محتوایی شهرداری‌ها و ورود مدیریت شهری به مباحث فرهنگی و اجتماعی، موجب شد بسیاری از روابط‌عمومی کلان‌شهرها، در فکر تغییر نام روابط‌عمومی به «معاونت ارتباطات» بیفتند؛ سرسختانه در مقابل این تغییر ایستادم و تاکید کردم که این تغییر، چیزی جز ترقی ظاهری و اسمی نیست. از این رو، هر آن‌چه داشتم و توانستم، در خدمت اعتلای روابط‌عمومی و اصالت سازمانی این عنوان گذاشتم. مجموعه چند نفری روابط‌عمومی دهه ۷۰، امروز اداره‌کلی است که نقش تعیین‌کننده در جهت‌گیری رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی شهر و حتی استان دارد.

متن کامل پست اینستاگرامی میراعتماد اعتمادی مدیرکل‌ سابق روابط عمومی و بین‌الملل  شهرداری تبریز بدی شرح است:

وقتی حدود بیست سال پیش وارد روابط‌عمومی شهرداری تبریز شدم، نوعی سردی و بیگانگی در ارتباط مردم و شهرداری حاکم بود. نگاه‌های فرودست به حوزه روابط‌عمومی، شان این مجموعه را در تمام دستگاه‌های اجرایی، به یک بخش زاید، تقلیل داده‌بود. این نگاه، در شهرداری -به واسطه کارکرد خدماتی- به مراتب نازل‌تر بود. نقش روابط‌عمومی در حد نصب پارچه‌نوشته در چند نقطه شهر، از جمله پیشانی عمارت شهرداری بود. در چنین شرایطی با بضاعتِ اندکِ آن دوران، دست‌به کار شدیم. تعدادمان کم بود اما اخلاص و شور و شوق تک‌تک همراهانم، موجب شد آرام‌آرام وجهه مردمی شهرداری را قوت ببخشیم.
در یک دهه اخیر، تحول محتوایی شهرداری‌ها و ورود مدیریت شهری به مباحث فرهنگی و اجتماعی، موجب شد بسیاری از روابط‌عمومی کلان‌شهرها، در فکر تغییر نام روابط‌عمومی به «معاونت ارتباطات» بیفتند؛ سرسختانه در مقابل این تغییر ایستادم و تاکید کردم که این تغییر، چیزی جز ترقی ظاهری و اسمی نیست. از این رو، هر آن‌چه داشتم و توانستم، در خدمت اعتلای روابط‌عمومی و اصالت سازمانی این عنوان گذاشتم. مجموعه چند نفری روابط‌عمومی دهه ۷۰، امروز اداره‌کلی است که نقش تعیین‌کننده در جهت‌گیری رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی شهر و حتی استان دارد.
فعالیت ۴۰ سایت اطلاع‌رسانی در مجموعه شهرداری تبریز در کنار پایگاه خبری شهریارنیوز، راه‌اندازی رادیو شهر، تاسیس برنامه مشارکتی تبریزیم، ایجاد تحول در فضاسازی شهر و تبلیغات محیطی، انتشار هفته‌نامه «تبریز» به صورت چندزبانه، پشتیبانی از تولید و انتشار آثار تالیفی، توسعه دیپلماسی شهری، عضویت در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، کسب عناوین متعدد بین‌المللی و اجرای برنامه‌های پرحجم مشارکتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، از جمله دستاوردهایی است که در عین حال، با پایبندی به اصل روابط‌عمومی محقق شده‌است. در تک‌تک این دستاوردها، سعی شده آن پل معروفی که در مباحث روابط‌عمومی، تشبیه می‌شود، به صورت دو طرفه و متوزان، تحکیم شود.

یقین دارم که توسعه برنامه‌های رسانه‌ای و نقش خلاق روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با حضور یکی از چهره‌های توانمند، متخصص و خلاق، پررنگ‌تر از گذشته در عرصه شهر، بروز خواهد داشت.
در هر عنوان و جایگاهی که باشم، از خداوند متعال دوام توفیقات روابط‌عمومی، سربلندی شهرداری و توسعه و تعالی تبریز عزیزمان را مسئلت دارم.
اَلهُمَّ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
میر اعتماد عمادی
۱۳۹۶/۷/۱۲