نگرانی عفو بین‌الملل از قطع ارتباط با زندانیان زندان «جو» بحرین
نگرانی عفو بین‌الملل از قطع ارتباط با زندانیان زندان «جو» بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل گزارش کرد که حدود چهار هفته از قطع ارتباط بین زندانیان زندان مرکزی «جو» بحرین با خانواده‌هایشان می‌گذرد. عفو بین‌الملل در حساب توئیتری خود نوشت که همزمان با شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی جو و ضرب و شتم زندانیان از سوی زندانبانان، اخباری نیز درباره […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل گزارش کرد که حدود چهار هفته از قطع ارتباط بین زندانیان زندان مرکزی «جو» بحرین با خانواده‌هایشان می‌گذرد.

عفو بین‌الملل در حساب توئیتری خود نوشت که همزمان با شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی جو و ضرب و شتم زندانیان از سوی زندانبانان، اخباری نیز درباره قطع ارتباط بین زندانیان سلول‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ این زندان با خانواده‌هایشان مخابره شده است.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از قطع ارتباط با زندانیان زندان جو در حالی است که وزیر کشور بحرین اخیرا شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان زندان جو را تکذیب کرد.

پیشتر نیروهای امنیتی بحرین شماری از اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان سیاسی مهم را به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت کردند.

سازمان‌های حقوق بشری از جمله مرکز حقوق و دموکراسی بحرین با اعلام این خبر، به احضار «جعفر رمضان» و «رمضان عیسی» در تاریخ ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به مراکز بازجویی به دلیل سازماندهی اعتراضاتی جهت درخواست آزادی «محمد رمضان» که محکوم به اعدام است، اشاره کردند.

انتهای پیام/ص