نکات جالب لیگ قهرمانان آسیا/ از تاریخ‌سازی تیم تاجیکی تا حذف متمول‌های قطری
نکات جالب لیگ قهرمانان آسیا/ از تاریخ‌سازی تیم تاجیکی تا حذف متمول‌های قطری

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا به صورت فشرده و در سه کشور عربستان، امارات و هند برگزار شد که ۸ تیم مجوز صعود از این مرحله را دریافت کردند. استقلال تاجیکستان، استقلال ایران، النصر عربستان، پرسپولیس ایران، الشارجه امارات، تراکتور ایران، الهلال عربستان و الوحده امارات هشت تیمی بودند که موفق […]

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا به صورت فشرده و در سه کشور عربستان، امارات و هند برگزار شد که ۸ تیم مجوز صعود از این مرحله را دریافت کردند.

استقلال تاجیکستان، استقلال ایران، النصر عربستان، پرسپولیس ایران، الشارجه امارات، تراکتور ایران، الهلال عربستان و الوحده امارات هشت تیمی بودند که موفق به انجام این مهم شدند.

یکی از نکات عجیب این بازی‌ها، حذف هر سه نماینده کشور قطر بود که هزینه زیادی برای موفقیت در این رقابت‌ها کرده بودند. الریان با تنها ۲ امتیاز در گروه E آخر شد، السد علی رغم کسب ۱۰ امتیاز در گروه D نتوانست به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم صعود کند و الدحیل نیز  با ۸ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم گروه C از صعود به دور حذفی باز ماند.

برای اولین بار، لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰ تیم در این مسابقات برگزار شد و چهار تیم گوا هند، الوحدت اردن، AGMK ازبکستان و استقلال تاجیکستان برای نخستین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. تجربه‌ای که برای تیم تاجیکستانی خاطره‌ساز شد و آن‌ها توانستند به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند و میزبان پرسپولیس ایران، نایب قهرمان فصل قبل در این مرحله باشند.

از هشت تیم صعود کرده به دور یک هشتم نهایی، تنها دو تیم سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند. الهلال عربستان سه و استقلال ایران دو بار قهرمان آسیا شده‌اند و سایر تیم‌ها نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند. دو تیمی که در این مرحله به میزبانی نماینده ایران باید رو در روی یک‌دیگر قرار بگیرند.

این دوازدهمین صعود الهلال به دور حذفی این رقابت‌ها بود و هیچ تیمی به اندازه آن‌ها تاکنون در این مرحله حاضر نبوده است. استقلال ایران نیز در پنج سال اخیر، چهار بار در این مرحله حاضر بوده که رکوردی منحصر به فرد به حساب می‌آید.

همچنین پرسپولیس ایران در دو بار که موفق شده به مرحله یک هشتم صعود کند، سرانجام فینالیست این رقابت‌ها شده است و این بار هم به نظر می‌رسد راه نسبتا آسانی برای حضور در فینال دارد. این هفتمین حضور قرمزهای پایتخت در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است.

تراکتور ایران، تنها تیم بدون شکست منطقه غرب آسیاست که موفق شد جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند. همچنین هیچ تیمی به اندازه استقلال و پرسپولیس، موفق نشد در مرحله گروهی این رقابت‌ها گلزنی کند( ۱۴ گل ).

پرسپولیس ایران با کسب ۱۵ امتیاز، به عنوان مقتدرترین صدرنشین راهی دور حذفی شد.

تراکتور ایران برای دومین بار توانست از مرحله گروهی به سلامت طی کند و آن‌ها برای انجام این کار موفق شدند، در پنج بازی از شش دیدار مرحله گروهی دروازه خود را بسته نگه‌ دارند و کلین‌شیت کنند. مایکل اولونگا از الدحیل و شیخ دیاباته از استقلال، تنها بازیکنانی بودند که موفق شدند در پنج بازی از شش دیدار مرحله گروهی، برای تیم خود گلزنی کنند. الونگا در بازی اول مقابل الشرطه عراق و دیاباته در بازی پنجم استقلال برابر الاهلی موفق به گلزنی برای تیم‌هایشان نشدند.

پس از فینالیست شدن تیم فوتبال السد در فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان آسیا، این نخستین باری است که آن‌ها در مرحله گروهی این رقابت‌ها حذف می‌شوند. البته سفیدپوشان قطری در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در این مسابقات حضور نداشتند. 

گوا هند که اولین حضور نماینده‌ای از این کشور را در لیگ قهرمانان آسیا رقم می‌زد، نخستین گل تاریخ نمایندگان هند را مقابل یک تیم ایرانی یعنی پرسپولیس به ثمر رساند. همچنین گوا و الاهلی عربستان تنها میزبانانی بودند که نتوانستند جواز حضور در دور یک هشتم نهایی را کسب کنند ‌و الهلال و النصر عربستان و شارجه امارات موفق به انجام این کار شدند. نکته عجیب دیگر در خصوص تیم هندی، ترک کشور هند توسط سرمربی و بازیکنان خارجی گوا پیش از دیدار پایانی این تیم در مرحله گروهی برابر الوحده بود.

انتهای پیام