نماینده اهر: کارهای محلی را باید به شوراها واگذار کرد / نظارت مجلس اکنون بسیار ضعیف است
نماینده اهر: کارهای محلی را باید به شوراها واگذار کرد / نظارت مجلس اکنون بسیار ضعیف است

عضو امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در شیوه فعلی انتخابات مجلس نمایندگان توان و فرصت کافی برای تمرکز بر کارهای کلان کشور را ندارند، بنابراین علیرغم زحمت نمایندگان، کارهای ملی تحت شعاع کارهای جزئی کشور قرار می‌گیرد. به گزاش قلم پرس، بیت اله عبداللهی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: به نظر […]

عضو امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در شیوه فعلی انتخابات مجلس نمایندگان توان و فرصت کافی برای تمرکز بر کارهای کلان کشور را ندارند، بنابراین علیرغم زحمت نمایندگان، کارهای ملی تحت شعاع کارهای جزئی کشور قرار می‌گیرد.

به گزاش قلم پرس، بیت اله عبداللهی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: به نظر من استانی شدن انتخابات مجلس در مسیر پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور یک قدم رو به جلو بود.

عضو امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ۴۰ سالی که انتخابات به شیوه فعلی برگزار می‌شد، مشکلاتی وجود داشت، بیان کرد: در شیوه فعلی نمایندگان توان، کارامدی و فرصت کافی برای تمرکز بر کارهای کلان کشور را ندارند، بنابراین علیرغم زحمت نمایندگان، کارهای ملی تحت شعاع کارهای جزئی کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: برداشت من این است که اگر شورای نگهبان مصوبه مجلس در زمینه استانی شدن انتخابات مجلس را تایید کند، مراحل بعدی نیز حل می‌شود، با این مصوبه مجلس در انتخابات آینده برای اصلاح ساختار سیاسی کشور پیشرفت خواهیم داشت.

انتخابات شهرستانی – استانی مجلس چه ویژگی‌هایی دارد؟

عبداللهی با بیان اینکه در انتخابات شهرستانی – استانی مجلس معمولا آدم‌هایی رای لازم برای ورود به مجلس را کسب می‌کنند که دارای تجربه و هستند و مدیر بوده‌اند، ادامه داد: افرادی که شناخته شده‌تر هستند و کارآمد بوده‌اند، در شیوه جدید انتخابات مجلس بیشتر رای می‌آورند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با پشتوانه عظیم تجربه و کار نمایندگان را انتخاب می‌کنند، گفت: آدم‌هایی که کشور را می شناسند و با سیستم قضائی و اداری کشور آشنا هستند به مجلس راه پیدا می‌کنند و این افراد برای کشور موثرتر خواهند بود.

اختیارات بیشتری باید شوراها بدهیم تا شورای شهرداری نباشند

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی ، سیستم بانکی، وضعیت اشتغال و روابط خارجی کشور باید اصلاح شود اما در شرایط فعلی نمایندگان فرصت نمی‌کنند تا بر این موضوعات تمرکز کنند، افزود: نمایندگان اکنون سرگرم تلفن‌هایی هستند که هیچ نتیجه عامی ندارد.

عبداللهی اظهار داشت: کارهای محلی را باید به شوراها واگذار کرد، با تغییر در قانون انتخابات شوراها اختیارات بیشتری را باید به شوراها بدهیم تا دیگر شوراها، شورای شهرداری نباشند، مسائل منطقه‌ای و محلی باید به شوراها داده شود و مجلس به وظیفه تقنین و نظارت خود بپردازد.

مجلس در شیوه فعلی به دو وظیفه تقنین و نظارت نمی‌رسد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ساختاری که داریم، اکنون مجلس به دو وظیفه تقنین و نظارت خود نمی‌تواند برسد، بیان کرد: نظارت مجلس اکنون بسیار ضعیف است، اگر نظارت به خوبی انجام می‌شد، وضعیت کشور این گونه نبود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون گذاری نیز شرایط مناسب نیست و نمایندگان وقت ندارند قوانین را مطالعه کنند در حالیکه نمایندگان باید مو به مو همه قوانین را مطالعه کنند.

شعارهای عوام فریبانه در صورت استانی شدن انتخابات منجر به جذب آرا نمی‌شود

وی افزود: با استانی شدن انتخابات مجلس، افرادی که می‌خواهند عوام فریبی کنند و با توزیع برنج، روغن و پول پاشی رای کسب کنند، دیگر نمی‌توانند در سطح استان عرض اندام کنند، اما در سطح شهرستان این افراد می‌توانستند مانور بدهند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شعارهای دهان پرکن و عوام فریبانه برخی کاندیداها دیگر نمی‌تواند رای مردم را جذب کند و مجلس تبدیل می‌شود به محل فعال افراد توانمند و در ساختار سیاسی کشور این یک حرکت رو به جلو است./