نصب تندیس استاد شهریار در پارس آباد
نصب تندیس استاد شهریار در پارس آباد
فرماندار پارس‌آباد از رونمایی و نصب تندیس استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر نامدار ایران زمین همزمان با عید غدیر خم در میدان آزادی( ورودی شهر از سمت اجیرلو) خبر داد.

به گزارش قلم پرس، علی علایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس آباد افزود:  آیین رونمایی و نصب تندیس این شاعر بزرگ به صورت باشکوه و با حضور خانواده محترم استاد شهریار و میهمانان، ادبا و شعرایی از مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی  با اعلام اینکه شهریار از مفاخر ارزشمند کشورمان و دنیای اسلام و از بزرگترین شعرای همه تاریخ ایران است، ادامه داد: این شاعر پرآوازه محبوبیت خاصی در بین آحاد مختلف مردم فرهنگ دوست منطقه دارد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه والای شهریار و آثارش در ادبیات ایران و جهان ، از تغییر نام  میدان آزادی شهر پارس‌آباد به “استاد شهریار” خبر داد.

فرماندار پارس‌آباد در ادامه با بیان اینکه خرافات، تحریف و بدعت ها در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریختن و حرکت در مسیر خواست دشمنان اسلام و انقلاب است، گفت: ورود بدعت و خرافات به مجالس و مراسم سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) از خواسته ها و اهداف دشمنان دین اسلام است و چهره اسلام را مخدوش می کند از این رو باید از کارهای خرافی و انحراف ها در سوگواری ها به شدت اجتناب شود.

علایی با شاره به نقش و وظیفه روحانیان در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان، افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی ، مبلغان، روحانیان و مداحان باید برای ترویج فرهنگ عاشورا و تببین فلسفه قیام عاشورا بیش از پیش تلاش کنند.

به گفته وی بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی، هیچ کس در ماه محرم حق برپایی ایستگاه صلواتی و حسینیه در این منطقه نخواهند داشت.

وی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی را از انجام هرگونه فعالیت تبلیعاتی زودهنگام برحذر داشت و ادامه داد: در ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت مساجد، تکایا و حسینیه ها و آئیین های عزاداری نباید به تریبون و فرصتی برای تبلیغ داوطلبان احتمالی مجلس تبدیل شود.

شهرستان پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و کناره رودخانه ی مرزی ارس قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا