مکاتب هنری تبریز در مبلمان و اِلمان‌های شهری بروز و ظهور یابد
مکاتب هنری تبریز در مبلمان و اِلمان‌های شهری بروز و ظهور یابد

عضو شورای شهر تبریز خواستار معرفی مکتب‌های هنر تبریز شد و گفت: تبریز در هنرهای مختلف از جمله نگارگری و خوشنویسی صاحب مکتب هنری است و باید این مکاتب هنری خود را در مبلمان و اِلمان‌ها خود را نشان دهد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی عصر امروز در بازدید از دانشگاه هنر و […]



عضو شورای شهر تبریز خواستار معرفی مکتب‌های هنر تبریز شد و گفت: تبریز در هنرهای مختلف از جمله نگارگری و خوشنویسی صاحب مکتب هنری است و باید این مکاتب هنری خود را در مبلمان و اِلمان‌ها خود را نشان دهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدکاظم زعفرانچی عصر امروز در بازدید از دانشگاه هنر و نشست مشترک با رئیس و معاونان دانشگاه هنر، با اشاره به توانمندی بالای دانشگاه هنر در حوزه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار اسلامی، اظهار داشت: مدیریت شهری و دانشگاه هنر می‌توانند همکاری‌های مشترک در چندین حوزه هنری و تاریخی داشته باشند تا آثار هنری این دانشگاه در سطح شهر نمود داشته باشند. 

وی با پیشنهاد اینکه دانشگاه هنر در ساخت و طراحی مبلمان و اِلمان‌های شهری ورود کند، ابراز داشت: ایجاد و ترویج “برندینگ” شهری تبریز هم می‌تواند یکی دیگر از حوزه‌های همکاری مشترک طرفین باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر تبریز با اشاره به احیای موفق بلوک‌های تاریخی شهر تبریز مانند بلوک “چرم خسروی” و بلوک “مقصودیه” توسط دانشگاه هنر، تصریح کرد: این توانمندی در دانشگاه هنر تبریز وجود دارد که بلوک‌های تاریخی جدیدی را در تبریز احیا کند تا تاریخ و فرهنگ تبریز برای نسل‌های بعدی ماندگار شود.

وی خواستار معرفی مکتب‌های هنر تبریز شد و افزود: تبریز در هنرهای مختلف از جمله نگارگری و خوشنویسی و… صاحب مکتب هنری است و باید این مکاتب هنری خود را در مبلمان و اِلمان‌ها خود را نشان دهد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره با اینکه دانشگاه هنر باید در حوزه ساماندهی گلزارهای شهدای تبریز به صورت تخصصی وارد میدان شود، تصریح کرد: در مورد قبور شهدا و ساماندهی و محوطه سازی، در این حوزه که قبلا طرح‌های غیرقابل قبولی مطرح شده بود، دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌تواند حضور موثرتری داشته باشد.

پایان پیام/