موضوع و مسئله اصلی کشور در حال حاضر کنترل و ریشه کنی کرونا است
موضوع و مسئله اصلی کشور در حال حاضر کنترل و ریشه کنی کرونا است
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: مسئله اصلی و اول کشور طبق نظر مقام معظم رهبری، مدیریت و ریشه کنی  کرونا است.
به گزارش قلم پرس، سرهنگ پاسدار پوراسماعیل در رزمایش تیم های همیاران سلامت سپاه امامت تبریز در قالب طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در گام پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی، با ایجاد مراکز واکسیناسیون تجمیعی و همکاری بسیجیان از این مراکز، سعی در خدمت رسانی و انجام وظیفه داریم.
وی افزود: در این گام، پایگاههای همیاران سلامت با آمایش و استخراج آمار مبتلایان و قطع زنجیره انتقال، قدمی بزرگ برای ریشه کنی کرونا، بر می دارند.
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز افزود: تیم ها و گروههایی با عنوان همیاران سلامت، تشکیل داده شده که با حضور در مراکز پر تردد ، ضمن توزیع ماسک و بروشور،  به صورت شفاهی برخی از نکات درباره رعایت پروتکل ها را به شهروندان گوشزد می کنند.
سرهنگ پور اسماعیل حمایت غذایی از افراد و خانوارهای مبتلا را یکی دیگر از اقدامات سپاه ناحیه امامت عنوان کرد و گفت: از طریق گروه های جهادی و تیم های حمایتی، افراد و خانواده های مبتلا را شناسایی و برای اینکه این عزیزان جهت تأمین مایحتاج خود از قرنطینه خارج نشوند، بسته های معیشتی به آنها ارسال می کنیم.
وی گفت: سرعت انتشار این ویروس به قدری زیاد است که امکان دارد یک نفر در حال تهیه ما یحتاج خود، چندین نفر را هم آلوده کند‌، لذا تهیه مایحتاج این افراد توسط بسیجیان، می تواند به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کند.
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با بیان اینکه متأسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به شدت کاهش یافته است، گفت: تمام پایگاه های مقاومت بسیج محلات به مراکز همیاران و حامیان سلامت تبدیل شده اند تا کماکان با حضور در مناطق پر تردد، از شهروندان بخواهند که پروتکل های ابلاغ شده از سوی ستاد محترم ملی کرونا را رعایت کنند.
فرمانده حوزه ۱۵ بسیج شهری سپاه امامت تبریز هم در این مراسم گفت: هدف از این رزمایش تمرین مجدد مأموریتی است که در راستای حضور در مناطق پرتردد و توزیع ماسک بر عهده ما گذاشته شده است.
سرهنگ مردی افزود: ضرورت حضور دوباره در عرصه میدانی مبارزه با کرونا به قدری است که مقام معظم رهبری هم فرموده اند مثل روزهای اول کرونا، پای کار باشیم.
وی گفت: برای اینکه خروجی فعالیت ها و اقدامات، مثبت و مفید باشد، باید به صورت جهادی و انقلابی در این مسیر قدم برداریم.
فرمانده حوزه ۵ امام باقر (ع) سپاه امامت تبریز  هم در ادامه افزود: علی رغم اینکه در ماههای اخیر، مردم به دلایلی پروتکل ها را رعایت نمی کنند، اما پایگاههای مقاومت بسیج محله و مساجد، با جدیت و حساسیت روزهای اول شیوع کرونا، در حال انجام وظیفه هستند.
سید محمد موسوی گفت: برای ریشه کنی و کنترل این ویروس چموش، فقط اقدام یک نهاد یا سازمان جوابگو نیست پس همه نهادها و سازمانها و مهم تر از همه، خود مردم باید تا روز آخر کنترل و ریشه کنی کرونا، وظایف و نقش خود را با جدیت دنبال کنند.