مهین فرهادی زاد: ورزشکاری که با اعتبارات فدراسیون کار می‌کند اختیار کامل ندارد
مهین فرهادی زاد: ورزشکاری که با اعتبارات فدراسیون کار می‌کند اختیار کامل ندارد

به گزارش ایسنا، شهربانو منصوریان چند روزی است که به دلیل انسداد روده در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته است. این ورزشکار بنا بر گفته الهه منصوریان برای حضور در مسابقه‌ای حرفه‌ای در تایلند حضور داشته و جهت شرکت در این رقابت وزن زیادی کم کرده،  به همین دلیل به روده و معده […]

به گزارش ایسنا، شهربانو منصوریان چند روزی است که به دلیل انسداد روده در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته است. این ورزشکار بنا بر گفته الهه منصوریان برای حضور در مسابقه‌ای حرفه‌ای در تایلند حضور داشته و جهت شرکت در این رقابت وزن زیادی کم کرده،  به همین دلیل به روده و معده او آسیب وارد شده است.  

 مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت شهربانو منصوریان پس از عمل جراحی روده اشاره و بیان کرد: وضعیت خانم منصوریان را از پزشک فدراسیون ووشو که در جریان درمان این ورزشکار است، پیگیر شدم. خانم منصوریان به دلیل انسداد روده در بیمارستان بستری و عمل جراحی انجام شده، حالش اکنون خوب است و مشکل خاصی ندارد. باید دوره نقاهت خود را سپری کند و دوباره به تمرینات برگردد.

او در مورد دلیل آسیب دیدگی منصوریان گفت:  این ورزشکار برای اینکه در مسابقه یا فعالیت‌های ورزشی به وزن مورد نظر برسد، وزن کم کرده و چنین مشکلی پیش آمده است. البته گویا در گذشته هم مراقبت‌هایی در زمینه روده داشته و باید بیشتر توجه می‌کرد اما این وزن کم کردن، موجب انسداد روده شده است. من نتوانستم با خانم منصوریان صحبت کنم و در شرایط فعلی امکان حضور در بیمارستان وجود ندارد چون ممکن است باعث آسیب بیشتر برای فرد باشیم اما مسئولان و کمیته پزشکی فدراسیون پیگیر او هستند و من اخبار آنها را انعکاس می‌دهم که شرایط خوبی دارد.

معاون توسعه ورزش زنان در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاری که با بودجه فدراسیون رشد می‌کند، باید در مسابقات بدون مجوز که فدراسیون هم اطلاعی از آن ندارد، شرکت کند که چنین تبعاتی داشته باشد، گفت: فدراسیون هم رضایت بر انجام فعالیت‌های این‌چنینی ندارد، اما اختیار ورزشکار دست خودش است. البته اختیار ورزشکاری که با اعتبارات فدراسیون کار می‌کند، به طور کامل دست خودش نیست اما اکنون که فعالیت رشته‌ها منوط به کاهش شیوع کرونا شده و شاید فعالیت‌های اردویی و تمرینی کم‌تر باشد،  فرصت برای ورزشکاران بیشتر است.  می‌دانم فدراسیون موافق این فعالیت‌ها برای ورزشکاران نیست.  امیدوارم ورزشکاران هم فضای رشته‌های خود را درک و لمس کنند و با تمرینات قوی‌تر تنها در  رشته‌های مجوز دار و جایی که در آن قهرمان هستند، حضور پیدا کنند.  

فرهادی‌زاد ادامه داد: همه تفکرم این است که ورزشکاران عزیز و قهرمان ما که با خون دل و تلاش بسیار زیاد این قهرمانی‌ها را بدست می‌آورند و فدراسیون‌ها کمک و حمایتشان می‌کند  و آنها را در شرایطی قرار می دهند تا در مسابقات رسمی به عنوان قهرمان معرفی شوند، در فضایی فعالیت کنند که سلامت آنها تضمین شود.  

انتهای پیام