مقیمی: تاکنون شورای نگهبان صحت انتخابات بیش از ۱۰۰ حوزه را تایید کرده است
مقیمی: تاکنون شورای نگهبان صحت انتخابات بیش از ۱۰۰ حوزه را تایید کرده است

معاون سیاسی وزیرکشور برگزاری انتخابات هفتم اسفند و نحوه حضور مردم در آن را یک حماسه خواند و گفت: حضور ۳۴ میلیونی مردم در انتخابات نظام را بار دیگر بیمه کرده و اقتدار آن را افزایش داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه با حضور در آخرین […]

معاون سیاسی وزیرکشور برگزاری انتخابات هفتم اسفند و نحوه حضور مردم در آن را یک حماسه خواند و گفت: حضور ۳۴ میلیونی مردم در انتخابات نظام را بار دیگر بیمه کرده و اقتدار آن را افزایش داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه با حضور در آخرین نشست شورای اداری استان البرز در سال ۹۴، به روند برگزاری انتخابات امسال و موانع و مشکلات سر راه این امر اشاره کرد و افزود: با توجه به تبلیغات منفی گسترده و تنگناهایی که ایجاد شده بود حضور ۳۴ میلیونی مردم پای صندوق های رای بار دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.
وی ادامه داد: در انتخاباتی که برگزار شد توجه کافی به حق رای مردم، رعایت بی طرفی مسئولان و اجرای دقیق قانون صورت گرفت و تمامی دست اندرکاران تکالیف خود را به خوبی انجام داده در نهایت با حضور چشمگیر مردم نتیجه مطلوبی حاصل شد.
مقیمی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به جز یک حوزه، برای باقی نظر نهایی صادر شده و در ارتباط با مجلس شورای اسلامی نیز ۲۹۰ نماینده که ۵ نفر از آنها مربوط به اقلیت های دینی هستند، ۲۲۱ نفر به مجلس راه یافته اند و ۶۹ نفر نیز در دور دوم انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.
وی افزود: تاکنون شورای نگهبان صحت انتخابات بیش از ۱۰۰ حوزه را تایید کرده و بقیه نیز به زودی اعلام می شود، همچنین در برخی حوزه ها صندوق ها به دلیل اعتراض های صورت گرفته بازشماری شدند.
معاون سیاسی وزیرکشور با اشاره به اینکه هر اقدامی که صورت گرفته به استناد قانون بوده است، اضافه کرد: در برگزاری انتخابات سعی شده که قانون ملاک قرار گیرد از این رو برای فرمانداران و بخشداران سراسر کشور دو بار آزمون قوانین مربوط به انتخابات برگزار شد، که برخی در مرحله اول قبول شده و برخی نیز نیاز به مطالعات بیشتر داشتند.
وی خاطرنشان کرد: سعی شده قانون به درستی مطالعه شده و به مباحثه گذاشته شود چراکه قانون انتخابات از قوانین مهم کشور محسوب می شود.
مقیمی با اشاره به لزوم بی طرفی مسئولان در انتخابات، عنوان کرد: به طور قطع این امر در آینده کاری دست اندرکاران چنین موضوع سرنوشت ساز و مهمی سرلوحه امور قرار می گیرد و اجرایی شدن ماده ۶۰ قانون انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: موفقیت در برگزاری دو انتخابات همزمان امسال نشان از تعامل خوب وزارت کشور و شورای نگهبان داشت که با هماهنگی در تمامی امور اقدامات درستی صورت گرفت چراکه این موضوع ناشی از اشراف کامل مجریان به قوانین بود.
معاون سیاسی وزیر کشور، افزود: اکنون مردم از مسئولان انتظار دارند که پس از خلق این حماسه بزرگ درصدد حل مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به صورت ریشه ای، برآیند.
وی با اشاره به ضرورت تعامل مجلس و دولت، اضافه کرد: مجلس نقش مهمی در اداره کشور دارد از طرفی تاکنون این پارلمان نتوانسته به خوبی معضلات کشور را عمیق و ریشه ای مورد بررسی قرار دارد بنابراین از نمایندگان در این دوره انتظارات بیشتری وجود دارد.
مقیمی به اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرایی شدن آن اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی همواره سرلوحه برنامه های دولت بوده از این رو از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می رود در این رابطه به دنبال اقدامات اساسی باشند.